

Rob Diemels kracht ligt in het ontwikkelen van bedrijven én de mensen binnen het bedrijf.
Meer over Rob DiemelDe Blind Spot
Wees bewust van je blinde vlek - special voor ondernemers
Gebonden Nederlands 2020 9789090328898Samenvatting
Ondernemers die hun Blind Spot hebben gevonden en hieraan zijn gaan werken (aan hun zwakke punten hebben gewerkt), hebben producten en diensten gecreëerd die we allemaal kennen, ze hebben hele industrieën op hun kop gezet, en het belangrijkste: ze houden er een fijner leven aan over. Zowel zakelijk als privé.
Waarom zou je jouw Blind Spot willen ontdekken? Omdat het je zelfbewustzijn verhoogt, niet alleen gericht op jouw carrière of rol als leider, ook in jouw persoonlijke leven.
Het niet bewust zijn van de Blind Spot kan het aanzienlijk moeilijker maken om van jouw rol als leider een succes te maken. Dit is geen ramp. Het negeren van jouw Blind Spot is dat daarentegen wél.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Rob Diemel
Inhoudsopgave
De Blind Spot – het verschil tussen het zelfbewustzijn en externe perceptie 9
1. Gedrag in de organisatie – de wil om te veranderen 13
2. Wat kost de Blind Spot van de DGA? 17
3. Jouw blind spot vinden? Doe de QUINN-test 21
4. De behoeftepiramide van Maslow – wat drijft je medewerker? 23
5. Personen in de organisatie – M.B.T.I. 27
6. Waarde disciplinemodel – waarde propositie van het bedrijf 33
7. Generaties in bedrijven – investeren in samenwerken 35
8. Projectmatig werken – een noodzakelijk talent 39
9. Communicatie – zenden én ontvangen 43
10. De marketing blind spot – komt het ervan? 51
11. Activity based costing – kosten echt toerekenen 55
12. Nawoord 59
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan