

Wie is Martin de Winter? Ondernemer. Actiemarketeer. Auteur. Toekomstverkenner. Spreker. Eigenlijk ben ik al zo’n beetje mijn hele leven ondernemer. Op m’n 12e ging ik langs de deuren om auto’s te wassen. Op mijn 19e startte ik mijn eerste bedrijf. Na een paar jaar in loondienst te hebben gewerkt werd ik partner/algemeen directeur bij Hokra.
Meer over Martin de WinterHandboek voor activaties en promotionele producten
Slim aan ’t werk met je merk en … actie!
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789090365336Samenvatting
Slim aan het werk met je merk
Overal om ons heen zien we activaties en promotionele producten. Logisch, want het zijn zeer effectieve marketingmiddelen. Martin de Winter laat in dit handboek de marktingkracht zien van activaties en promotionele producten. Hij beschrijft hoe je hiermee kortetermijndoelstellingen haalt én merkvoorkeur creëert. Ook staat hij stil bij de kansen en risico’s, regelgeving, compliance, de ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en de rol van partners in de keten.
Het boek bestaat uit drie delen: Merk & Marketing, Promotions & Promotionele producten en Uitvinden & Uitvoeren. Met veel praktijkcases, onderzoekscijfers en praktische handreikingen om aan de slag te gaan. Het Handboek voor Activaties en Promotionele Producten is de onmisbare handleiding bij het opzetten van een succesvolle actie met promotionele producten.
Dit boek is tot stand gekomen in samenwerking met Promotional Products Professionals (PPP) en Het Portaal.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: Merk & Marketing 6
I De evolutie van marketing 7
II De verhouding tussen ondernemingsplan, marketingplan, communicatieplan, salesplan en middelenmix 16
III Het merk 30
Deel 2: Promotions & Promotionele producten 36
IV Transactiemarketing 37
V Inzet van promotionele producten 48
VI Effect en bereik 62
VII Historie van het promotioneel product 74
VIII De handelskolom en de spelers in de keten 92
Deel 3: Uitvinden & Uitvoeren 100
IX Briefen en voorstellen beoordelen 101
X Promotionele acties op de winkelvloer 109
XI China als sourcing-land 118
XII Duurzaamheid 124
XIII Regelgeving 135
XIV Brancheorganisatie PPP 147
Geraadpleegde literatuur 150
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan