,

Groeikracht in familiebedrijven

Paperback Nederlands 2016 9789400007116
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Familiebedrijven worden momenteel geconfronteerd met turbulente tijden, die zowel uitdagingen als nieuwe mogelijkheden en kansen bieden. Dat betekent dat familiebedrijven geregeld hun koers moeten bijsturen door grote of kleine veranderingen door te voeren. De praktijk toont echter aan dat veel veranderingen worden ingezet, maar niet altijd tot een succesvol einde worden gebracht. Het is geen sinecure om te bepalen welke factoren aan de basis liggen van succes of mislukking. Essentieel is echter de steun van diegenen die de verandering moeten realiseren.

In dit boek gaan de auteurs na hoe familiebedrijven ervoor kunnen zorgen dat hun familiale en niet-familiale medewerkers de verandering steunen door een gevoel van ”eigenaarschap” te creëren. Op basis van diepte-interviews en enquêtes bij Vlaamse familiebedrijven bespreken de auteurs het belang van communicatie en planning en de rol van de organisatiestructuur bij het creëren van een breed draagvlak en ‘eigenaarschap’. Dat maakt immers of medewerkers er mee hun schouders onder willen zetten en draagt bij tot het succes van de verandering.

Specificaties

ISBN13:9789400007116
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:90
Uitgever:Intersentia
Verschijningsdatum:22-2-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Wouter Broekaert

Wouter Broekaert is onderzoeker en docent binnen het studiegebied Bedrijfskunde aan de Odisee Hogeschool. Hij is tevens verbonden aan het Studiecentrum voor Ondernemerschap Odisee. Zijn onderzoeksgebieden situeren zich vooral op het vlak van familiebedrijven en ondernemerschap, meer bepaald wat betreft concurrentiestrategie, innovatie en veranderingsprocessen.

Andere boeken door Wouter Broekaert

Over Bart Henssen

Bart Henssen is doctor in de Toegepaste Economische Wetenschappen, docent Human Resources Management en docent onderzoeksvaardigheden. Hij is tevens verantwoordelijk voor het stimuleren en coördineren van praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek binnen het studiegebied Bedrijfskunde van de Odisee Hogeschool en verbonden aan het Studiecentrum voor Ondernemerschap Odisee. Vanuit zijn achtergrond is hij vertrouwd met leer- en kennisprocessen in organisaties, met psychologisch eigenaarschap, en met ondernemerschap in familiebedrijven en kmo’s.

Andere boeken door Bart Henssen

Inhoudsopgave

Inleiding

-Verandering
-Psychologisch eigenaarschap
-Communicatie
-Planning en evaluatie
-Snelheid van verandering
-Organisatiestructuur en -cultuur
-Bijkomende randfactoren
-Aanbevelingen
-Methodologie
-De tool bij het boek

Literatuurlijst

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Groeikracht in familiebedrijven