Lees verder
Rob Adams is columnist en schrijver van vijf boeken over vernieuwing. Zijn observaties zijn gebaseerd op het werken aan toekomstvraagstukken bij bedrijven en overheden. Daarnaast is hij een veelgevraagd internationaal spreker over de toekomst en vernieuwing. Hij is de oprichter van Six Fingers, een collectief van strategie- en innovatieontwikkelaars.
Meer over Rob AdamsGa vreemd
en onderscheid je door branchvreemd te innoveren. het waarom en hoe van branchmarking
Paperback Nederlands 2014 3e druk 9789400504653Samenvatting
Met gemiddelde prestaties win je geen wedstrijd. Daarom is je onderscheiden zeer belangrijk. Te vaak kijken we hiervoor naar de directe omgeving en concurrenten. Hoe meer u hiernaar kijkt, hoe meer u erop gaat lijken. En dat is nu juist niet de bedoeling.
Als u onderscheidend wilt zijn, kunt u niet anders dan innoveren. En gelukkig is innovatie eigenlijk best makkelijk, zolang u uw gezond verstand gebruikt. En combineert. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen uw eigen organisatie om zo onderscheidend te worden. En te blijven.
Antennecreativiteit is de spil van het boek. Want waarom steeds het wiel opnieuw uitvinden? De hele wereld is een grote boekenkast vol ideeën die wachten om opnieuw en elders gebruikt te worden. U hoeft alleen de juiste ideeën er maar uit te pikken en toe te passen.
In dit boek komt u veel best practices tegen uit diverse branches en landen. U zult zien dat er veel te leren is van geschiedenis, biologie en andere wetenschappen.
- Hoe verbreed u uw inkomsten?
- Hoe verdient u geld met het uitvergroten van uw zwakke punt?
- Hoe kunt u mensen gratis voor u laten werken?
- Hoe levert u de ultieme service?
Dit boek stelt dat veel van wat u ooit hebt geleerd over innovatie onzin is. En dat u het lekker mag vergeten. Uiteindelijk gaat het maar om één ding: hoe kunt u echt succesvol innoveren?
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Rob Adams
Inhoudsopgave
De hink-stap-sprong
Deel 1: Waarom veel gemiddeld is
1: De spiegel & de waarheid
2: Klanten en innovatie?
3: Regels zijn regels
Nederland uitgelicht
Deel 2: Wat theorie op een rij
4: Innovatie & halve waarheden
5: Aan de slag met marktinnovatie
Nederland uitgelicht
Deel 3: Branchmarking & innovatie
6: Een amuse
Nederland uitgelicht
7: Doelbepaling: waar sta je en wat wil je?
8: Creatie: branchvreemd vernieuwen
9: Filtering: wat doe je wel en wat doe je vooral niet?
10: Implementatie: eindelijk actie
Nederland uitgelicht
Epiloog: de wijze lessen
Nooit meer doen!
Altijd doen!
Bedankt
Tijd om meer te lezen?
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan