

Kim Scott is medeoprichter en ceo van Candor, Inc. Eerder
werkte ze voor Apple en Google.
Eerlijk werk
Get sh*t done, snel & eerlijk
Paperback Nederlands 2021 9789400513945Samenvatting
Hoe kunnen we onrechtvaardigheid op de werkvloer herkennen en aanpakken, en tegelijkertijd onze carrières en organisaties ten goede veranderen?
Grote aantallen werknemers worden uitgesloten, onderschat en onderbenut, terwijl we andere juist betrekken, overschatten en promoveren. Hier maken we ons allemaal schuldig aan. Dit is niet alleen immoreel en onrechtvaardig, het is ook slecht voor het resultaat. Eerlijk werk biedt de oplossing.
Kim Scott geeft strategieën voor iedereen die te maken krijgt met onrechtvaardigheid op de werkvloer:
- WORD JIJ BENADEELD, advies over wat je kunt doen;
- ZIE JE HET GEBEUREN, tips over hoe je tot steun kunt zijn in plaats van een toeschouwer;
- BENADEEL JIJ ANDEREN, hoe herken je dat jouw gedrag schade toebrengt aan het vermogen van je team om samen te werken, en hoe je dat kunt veranderen;
- GEEF JE LEIDING, suggesties hoe je onrechtvaardigheid kunt voorkomen en wat je kunt doen als er, ondanks je inspanningen, toch vervelende dingen gebeuren.
We reageren vaak niet adequaat door geen onderscheid te maken tussen vooringenomenheid, vooroordelen en pesten. En als daar een machtsspel bovenop komt, moeten we krachtig reageren om het op te lossen.
Eerlijk werk helpt om het probleem te bepalen zodat je het kunt oplossen. Kim Scott schetst een praktisch raamwerk waarbinnen plaats is voor zowel het respecteren van ieders individualiteit als effectief samenwerken.
Dit is de essentiële gids die leidinggevenden en hun werknemers nodig hebben om rechtvaardigere werkplekken te creëren en nieuwe normen voor samenwerking en respect vast te stellen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Kim Scott
Inhoudsopgave
Deel 1: We kunnen geen problemen oplossen die we niet willen zien
1. Rollen en verantwoordelijkheden
2. Voor de persoon die wordt beschadigd
3. Voor waarnemers
4. Voor degenen die schade berokkenen
5. Voor leiders
Deel 2: Discriminatie, verbale intimidatie, schending van de fysieke integriteit
6. De rol van een leider bij het voorkomen van discriminatie
7. Voor mensen die gekwetst zijn en voor opstanders
8. Aanraken
Deel 3: Systemische rechtvaardigheid en systemische onrechtvaardigheid
9. Twee slechte vormen van dynamiek
10. Verschillende vormen van onrechtvaardigheid
11. Eerlijk werk
Verantwoording
Noten
Register
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan