Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Heldenmerk

Over de kracht van goede beeldvorming

Paperback Nederlands 2015 9789401426411
Niet leverbaar.

Samenvatting

Guillaume Van der Stighelen bundelde alle ervaring die hij als reclamemaker opdeed in een boek dat intussen een standaardwerk werd voor iedereen die professioneel met communicatie te maken heeft.

In enkele sterke beelden vat hij samen hoe wij mensen graag aan elkaar vertellen wat onze ervaringen zijn met merken en hoe marketeers daar verstandig op kunnen inspelen als ze de mechanismen kennen. Van der Stighelen doorprikt de gedachte dat reclamemensen en marketeers eender wat verkocht krijgen en dat zij en zij alleen het merkimago kunnen bepalen.

Hoe de beeldvorming dan toch in goede banen kan geleid worden, legt hij uit met herkenbare voorbeelden en hij geeft er ook een handige methode bij.

Intussen liet de auteur de reclamesector achter zich. Hij is nu een bekend columnist in verschillende kranten en tijdschriften, waar hij schrijft over het leven en over het samenleven. Maar zijn boek blijft actueel en wordt nog dagelijks toegepast.

Specificaties

ISBN13:9789401426411
Trefwoorden:imago, merken, brand
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:15-6-2015
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

Heldenmerk
Kristel Beerling | 7 september 2015
Een onsterfelijk merk met een heldenstatus: welk bedrijf wil dat niet? Voormalig reclamemaker Guillaume Van der Stighelen zet in zijn boek ‘Heldenmerk’ uiteen hoe je aan de hand van een helder proces de beeldvorming kunt beïnvloeden. Zo maak je van je merk een echte ‘held’.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
4 stemmen
2
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Guillaume Van der Stighelen

Guillaume Van der Stighelen was medeoprichter van het reclamebureau Duval-Guillaume. Sinds enkele jaren is hij onafhankelijk publicist. Hij schrijft voor onder andere 'De Morgen', 'Gazet van Antwerpen' en 'Knack'.

Andere boeken door Guillaume Van der Stighelen

Inhoudsopgave

VOORWOORD DOOR WOUTER TORFS
INLEIDING

DEEL 1 MERKEN EN HELDENSTATUS

1. Waar komen helden vandaan?
2. Wat maakt helden onsterfelijk?
3. Kunnen merken helden zijn?

DEEL 2 WELKOM IN HET COLLECTIEVE GEHEUGEN

1. Game, Name, Fame & Claim
2. De Know Why
3. Even de wereld redden
4. Je naam zegt alles
5. Kennen is herkennen
6. De juiste woorden
7. Je relatie met de mensheid

DEEL 3 EN DAN NU, RECLAME

1. De markt in
2. Creativiteit als biologisch verschijnsel
3. www.hierbegintalles.com

START
Bullshitdetector

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Heldenmerk