Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Act human

Waarom succesvolle organisaties investeren in langdurige relaties

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 9789401472470
Niet meer leverbaar.
23,99

Samenvatting

Voor meer menselijkheid in een chaotisch wereld

De wereld is één grote chaos. Spanningen, conflicten en de machtsstrijd tussen de grote naties beheersen de internationale agenda. Het klimaat slaat op hol, en de migratiestroom is niet te stuiten. Consumenten worden steeds veeleisender, willen alles hier en nu, en liefst gratis. Hoe kan je als bedrijf hier nog een duurzame strategie in bouwen?

Wel: 'embrace the chaos' & 'act human'. Probeer grip te krijgen op de wereld rondom je. Hoe? Door in te spelen op wat elke mens verbindt: ons verlangen om een relatie op te bouwen met onze omgeving. Met mensen rondom je, maar ook met producten, merken, diensten, structuren, overheden...

Als je begrijpt hoe die relaties tot stand komen tussen de mens en zijn omgeving en hoe men hieruit voldoening en zingeving put, dan kun je erop ingrijpen. Dit boek biedt de holistische mensvisie die tot dit begrip kan leiden.

Specificaties

ISBN13:9789401472470
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:15-10-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Act Human - 'Zet je in de juiste modus'
Eric van Arendonk RM | 19 april 2021
Vaarwel marketeer, welkom human activator, prijkt op de cover van Act human van Karel Demeester, Sarah Steenhaut en Jan Callebaut. Een boek dat het einde van mijn vak aankondigt? Het moet niet gekker worden! De ondertitel van Act human stelt me iets gerust; ‘Waarom succesvolle organisaties investeren in langdurige relaties'.Lees verder
Act human - Must read voor elke marketeer
Justin van Lopik | 10 februari 2021
Act human is een sterke aanrader voor iedereen die met Marketing te maken heeft, in welke vorm ook. Het is een verfrissend boek dat een scherpe hedendaagse maatschappelijke visie op Marketing neerzet. Als hoogleraar Marketing, ervaar ik te vaak dat Marketing als term misbruikt wordt voor platte commercie, waardoor veel potentieel verloren gaat.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Shortlist PIM Marketing Literatuur Prijs 2021
Karin de Zwaan 7 oktober 2021 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de genomineerden voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2021 bekend gemaakt. Met deze prijs wil het kennisnetwerk innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden.
nieuws
Zojuist verschenen // Management Summaries Mei
Pierre Pieterse 6 mei 2021 Zojuist de is de mei editie van Management Summaries verschenen. Met de volgende vier samenvattingen: S.L.I.M. managen van AI in de praktijk van Lauren Waardenburg, Marleen Huysman & Marlous Achterberg, Act Human van Karel Demeester, Sarah Steenhaut & Jan Callebaut, Cultuur doe je zelf! van Marcella Bremer, Storing van Oliver Sibony.
interview
Sarah Steenhaut: ‘Act Human gaat om het activeren van menselijke relaties’
Peter Spijker 25 februari 2021 Marketing heeft de afgelopen jaren ingeboet aan respect en geloofwaardigheid. De man in de straat associeert marketing met manipulatieve trucs. In directies en raden van bestuur is de marketeer opzij geschoven. In Act human bepleiten auteurs Karel Demeester, Sarah Steenhaut en Jan Callebaut de terugkeer naar een mensgerichte marketingaanpak. Human activators vervullen daarin een cruciale rol. Vertrekkend vanuit de diepere menselijke drijfveren benaderen ze merken als mensen die streven naar een langdurige, zingevende relatie met hun klanten en stakeholders.
preview
Act human - Waarom succesvolle organisaties investeren in relaties
Karel Demeester 12 januari 2021 Als je begrijpt hoe die relaties tot stand komen tussen de mens en zijn omgeving en hoe men hieruit voldoening en zingeving put, dan kun je erop ingrijpen. Act human biedt marketeers de holistische mensvisie die tot dit begrip kan leiden. Een preview.

Over Karel Demeester

Karel Demeester begeleidt fabrikanten en retailers in meerdere B2B- en B2C-sectoren in hun digitale reis from passion to purchase. Gebaseerd op meer dan 15 jaar ervaring bij toonaangevende verkoop- en marketingbedrijven, heeft hij een unieke expertise opgebouwd in het beïnvloeden van omni-channel koopgedrag.

Andere boeken door Karel Demeester

Over Sarah Steenhaut

Sarah Steenhaut is reeds meer dan 10 jaar strategisch adviseur. Ze werkte op C-niveau voor toonaangevende bedrijven, challengers en start-ups in B2B- en B2C-omgevingen. Ze is ook professor Digital Marketing aan de Universiteit Gent.

Andere boeken door Sarah Steenhaut

Over Jan Callebaut

Jan Callebaut is ondernemer en opinieleider in marketing- en communicatiestrategie. Hij is een van de grondleggers van het moderne diagnostisch marktonderzoek, dat vandaag gebruikt wordt door de meeste marktonderzoekers. 30 jaar ervaring in wereldwijd onderzoek in tal van sectoren maakt Jan een expert in het begrip van de drivers en motivaties van mensen.

Andere boeken door Jan Callebaut

Inhoudsopgave

Vaarwel marketeer, welkom Human Activator 7
De uitdaging – Omarm de chaos: omgaan met de onzekerheden van vandaag 11

DEEL 1/HET CONCEPTUELE KADER 20
HOOFDSTUK 1
ONZE VISIE OP DE KERNTAAK VAN MARKETING 23
INTERMEZZO De Human Drivers als leidraad in coronatijden? 40

HOOFDSTUK 2
VAN EEN GOODS DOMINANT LOGIC NAAR
EEN SERVICE DOMINANT LOGIC 43
INTERMEZZO Valckenier: van autodealer naar mobility partner 59

HOOFDSTUK 3
AANDACHT VOOR DE TRIPLE BOTTOMLINE:
PEOPLE, PROFIT, PLANET 62
INTERMEZZO Het Integratiepact: een proces in drie stappen 66
# RESET DEEL 1 71

DEEL 2/HET TOEPASSINGSKADER 72
HOOFDSTUK 4
RELATIES BOUWEN IN EEN GEFRAGMENTEERDE
SAMENLEVING 75
INTERMEZZO Ringland: gefragmenteerde doelgroepen verbinden 81

HOOFDSTUK 5
DE CUSTOMER JOURNEY ALS KOMPAS VOOR
SUCCESVOLLE KLANTENRELATIES 83
INTERMEZZO Hoe Sylphar een sterke internationale omnichannel speler werd 96

HOOFDSTUK 6
STERKE MERKEN INVESTEREN IN LIFETIME VALUE (LTV) 99
INTERMEZZO Energetica Natura: de value proposition scherpstellen 107

HOOFDSTUK 7
WAT VERWACHT DE E-COMMERCEKLANT? 110
INTERMEZZO De diepere drijfveren van de dealzoekers 121

HOOFDSTUK 8
MARKETINGCOMMUNICATIE IN EEN HYBRIDE WERELD 124
INTERMEZZO Spacewell: making buildings work for people 138

HOOFDSTUK 9
TRANSFORMEREN EN PRESTEREN: EEN
UITDAGENDE KRACHTTOER 141
INTERMEZZO Walmart: een oldskool retailer daagt Amazon uit 152
# RESET DEEL 2 153

DEEL 3/HET ORGANISATIEKADER 156
HOOFDSTUK 10
BYE BYE MARKETEER, HELLO HUMAN ACTIVATOR! 159

HOOFDSTUK 11
BEDRIJFSCULTUUR EN ORGANISATIE ALS
ACT HUMAN-KATALYSATOR 166
INTERMEZZO Skeyes: van administratieve organisatie naar service-ecosysteem 173

HOOFDSTUK 12
DE KRACHT VAN HET COLLECTIEF 175
# RESET DEEL 3 180

ERROR RESET #1-TO-1: LATEN WE SAMEN DE CHAOS OMARMEN 181
Dankwoord 184

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Act human