Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT The ISM method version 5
The ISM method version 5
Wim Hoving

Wim Hoving heeft ruim 20 jaar ervaring in het invoeren én toepassen van modern IT servicemanagement.

Meer over Wim Hoving
Wim Hoving

The ISM method version 5

The road to customer value - driven by practical modern IT Service Management

Paperback Engels 2024 1e druk 9789401811255
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
49,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Customers expect increasingly valuable IT services, services that are flexible, reliable, secure, and efficient. Services that optimally support their users in their work. At the same time, IT organizations are struggling with rapidly changing applications and techniques, increasing compliance requirements, suppliers, and a shortage of employees.

ITSM methods such as ITIL, DevOps, XLA, IT4IT, and SIAM are valuable and provide many insights and guidelines and are set up in practice, but due to their complexity and size, they are almost never successfully applied.

The road to go is a result-oriented applicable method that is compact and complete, and maximally supports the entire IT organization in creating valuable IT services. A method that is both manageable and executable.

ISM Version 5 (Integrated Service Management) uses just seven processes to organize the supply chain from customer to suppliers, and from strategy to operations. It supports the professionals with compact, recognizable, and applicable frameworks and supports the managers with result-oriented and clear control. The holistic design guarantees the coherence in the method across the entire service delivery chain.

In ISM Version 5, the most important ITSM developments of recent years such as customer value, experience management, agile, and OBM are integrated into one single solution that is exceptionally applicable due to its compactness, and extremely efficient due to its completeness.

With ISM Version 5, every IT organization is offered a clear perspective that can be adopted at its own pace.

This book is primarily aimed at all managers and professionals in the IT organization who want insight into the possibilities of result-oriented IT Service Management. In addition to the ISM foundation training, it also forms the basis for the ISM foundation exam.

ISM, smart co-creation of customer value.

Trefwoorden

it service management   ism methode   klantwaarde   itil   serviceprocessen   devops   procesmanagement   xla   serviceniveaus   agile   waardestromen   klantgerichtheid   it-organisatie   servicemanagement   change management   strategie   incidentmanagement   service level agreement   obm   kennismanagement   operations management   verbetermanagement   procesrollenmatrix   managementmodel  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789401811255
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Van Haren Publishing B.V.
Druk:1
Verschijningsdatum:16-2-2024
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
Serie:Best practice

Thema classificatie

Economie, Financiën, Bedrijf en Management
Bedrijfsmanagement
Bedrijfskunde: algemeen

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Wim Hoving

Wim Hoving heeft ruim 20 jaar ervaring in het invoeren én toepassen van modern IT servicemanagement. Kritisch en creatief heeft hij, bottom-up, constant gewerkt aan het verbeteren van de dienstverlening door praktisch te innoveren en samenhang aan te brengen tussen alle hulpmiddelen. Als gedreven senior manager en organisatieverbeteraar gaat hij voor duurzame resultaten. Resultaat en dus mensgericht, omdat medewerkers de kwaliteit van de uitvoering bepalen. Zowel bij het doorvoeren van veranderingen als het langdurig toepassen. Hij richt zich vooral op het structureel en resultaatgericht verbeteren van de dienstverlening door het verbeteren van de samenwerking tussen leiders, teams en professionals, en tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers en haar toeleveranciers. Dit leidt tot stabielere en efficiënter functionerende organisaties. Daardoor is geleidelijk de aandacht verlegd van het klassiek invoeren van ITIL, DevOps en procesmatig werken, naar resultaatgericht werken, met modern holistisch servicemanagement als middel, waarbij ‘lessons learned’ uit ITIL, DevOps, OBM, agile en experience management consequent geïntegreerd zijn in één werkwijze voor de gehele IT-organisatie. Wim heeft van hieruit, samen met een team van experts, leidinggegeven aan de ontwikkeling van de ISM-methode. Met de ISM-methode beschikt iedereen over een compacte breed inzetbare methode die snel en gefaseerd ingevoerd kan worden. Als ITSM-expert is hij een veelgevraagd klankbord voor leiders op C-level om zijn kennis met hen te delen. Hij is auteur, congresspreker, eventorganisator en actief blogger op Linkedin.

Andere boeken door Wim Hoving

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Introduction V

0 GOAL OF THIS BOOK AND HOW TO READ IT XV
1 ABOUT SERVICES AND CUSTOMER VALUE 1
2 IT SERVICE MANAGEMENT AND ISM, A DYNAMIC PROFESSION 17
3 THE CREATION OF SERVICES: ACTIONS, PROCESSES AND VALUE STREAMS 33
4 PEOPLE 61
5 MANAGEMENT OF OPERATIONS 91
6 STRATEGY MANAGEMENT (POSITIONING)119
7 SERVICE LEVEL MANAGEMENT (AGREE) 125
8 IMPROVEMENT MANAGEMENT (IMPROVE) 145
9 CHANGE MANAGEMENT (CHANGE) 157
10 INCIDENT MANAGEMENT (RESTORE) 171
11 KNOWLEDGE MANAGEMENT (INFORM) 183
12 OPERATIONS MANAGEMENT (DELIVERY) 197

APPENDIX A: GLOSSARY OF CONCEPTS AND DEFINITIONS 207

INDEX 251

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • De ISM-methode versie 3
    Wim Hoving
    De ISM-methode versie 3
    € 34,83
  • De ISM-methode versie 5
    Wim Hoving
    De ISM-methode versie 5
    € 49,00
  • ISM 5 Foundation Courseware
    Wim Hoving
    ISM 5 Foundation Courseware
    € 54,45
  • De FSM-methode
    Jan van Bon
    De FSM-methode
    € 35,92
  • AI voor iedereen
    Erdinç Saçan
    AI voor iedereen
    € 34,99
  • Bestuurlijke informatievoorziening
    Willem Leijnse
    Bestuurlijke informatievoorziening
    € 72,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The ISM method version 5

        The ISM method version 5
        Wim Hoving
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        The ISM method version 5

        Verwijder uw beoordeling