Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De gehaakte aardbei

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789461260017
Direct te downloaden

Samenvatting

Marketeers investeren veel geld in mensen die hun producten nooit kopen. Ze bedenken commercials die hun klanten niet begrijpen. En veranderen bekende merken in nietszeggende woorden omdat dit beter past in hun strategie.

Mannen staan intussen met hun terreinauto's fluitend vast in de file. Vrouwen kopen schoenen waarop ze niet kunnen lopen. En uw kinderen komen thuis met een portemonnee in de vorm van een gehaakte aardbei.

Waarom begrijpen klanten en marketeers elkaar niet? De verklaring is even simpel als verrassend. De manier waarop marketeers in hun werk hun brein gebruiken staat haaks op de manier waarop klanten bij het kopen hun brein gebruiken.

De internationaal bekende marketingautoriteit Paul Postma combineert zijn praktische ervaring met scherpe observaties uit het dagelijks leven. Dit boek bevat zijn populaire columns over het onbegrip tussen klanten en marketeers uit het Tijdschrift voor Marketing.

Specificaties

ISBN13:9789461260017
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:175
Druk:1
Verschijningsdatum:17-2-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Marketingvermaak
Pierre de Winter | 8 december 2008
In zijn boek De gehaakte aardbei - Waarom klanten en marketeers elkaar niet begrijpen prikt Paul Postma vrolijk de oude en vertrouwde marketingwetten door.
Lees verder
De gehaakte aardbei
Eric van Arendonk RM | 29 oktober 2008
De titel van dit boek, 'De gehaakte aardbei', is ietwat vreemd en ik kan me er dan ook in eerste instantie niets bij voorstellen. De subtitel is anders; 'Waarom klanten en marketeers elkaar niet begrijpen'. Dat zegt veel meer, maar komt bij mij wel over als een tolk die de taal niet begrijpt. Vertalen lukt hem wel maar daar houdt het dan ook op. Het moet niet gekker worden met ons marketingvak, bedenk ik me.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
10 stemmen
7
2
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

podcast
Paul Postma over mismarketing
Pierre de Winter 5 december 2008 Te vaak hebben marketeers geen idee wie hun producten afnemen. Of wat ze eigenlijk willen. Dat zegt Paul Postma. In zijn boek De gehaakte aardbei - Waarom klanten en marketeers elkaar niet begrijpen schetst hij in 46 columns wat mensen allemaal voor wonderlijks aangeboden krijgen. Volgens Postma moeten marketeers gebruik maken van de veelheid aan klantgegevens die ze gewoon in huis hebben om hun aanbod te bepalen. Boekcover sprak met Postma over verleiden, meten en... afhaken.

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Woerden, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC staat al jaren met McKinsey en BCG in de top 3 van Nederland van de beste Marketing- en Businessconsultancy bedrijven, gebaseerd op onderzoek door TNS NIPO en Motivaction. In 2015 staat PPMC op nummer 1, net als in 2010 en 2014. Als een van Nederlands´ bekendste marketeers heeft Paul Postma een reputatie in successen met datagestuurde marketing. Als geen ander heeft hij inzicht in kansen en mogelijkheden van Big Data Marketing, en in de illusies. 'Wie via Big Data naar zijn klanten kijkt, ziet als een onbevangen kind hoe verrassend de wereld er in werkelijkheid uitziet.' In 2014 heeft hij de DM Oeuvre Prijs gekregen tijdens de Dialogue Marketing Awards.

Andere boeken door Paul Postma

Inhoudsopgave

Inleiding

1 Hoe kijkt een kikker naar de wereld en een marketeer naar de markt?
2 Consumenten, meeuwen en duinroosjes
3 Het kost niks, maar dan heb je ook niks
4 Gehaakte aardbei met knipsluiting
5 Welk merk stoeptegels wilt u?
6 U valt niet in de doelgroep
7 To all my best friends who cannot stop inviting me for LinkedIn
8 Segmentatie van de koude grond
9 Nieuw! Vernieuwen is vernieuwd!
10 Uitlaatpijpen als ultiem fallussymbool
11 Nu en dan de bus is een must voor iedere marketeer
12 Het gaat slecht in de horeca en dat is maar goed ook
13 Rare mensen
14 Voor het laatst de klas uitgestuurd
15 De Citroën van mijn vader en de Lexus van de fietsenmaker
16 Voor elke uitslag is er wel een marktonderzoek
17 Even uitwaaien
18 Hoe leert een meubelmaker meubels maken?
19 Reclame voor en na de reclame
20 Jan Klaassen als jouw eigen avatar
21 Domme klant maakt product kapot
22 BMW heet voortaan Pietepaf
23 Klanten? Bah!
24 De P van enthousiasme
25 Honden, katten en marketeers
26 Boezem in drie talen
27 Klantrelatiemanagement leidt tot ontevreden klanten
28 Toeval is het beste argument
29 Het mirakel dat uit de lucht valt
30 Marktstrategie en kuddegedrag: eenzaam geloei uit de verte
31 Aangenaam leven: twee schoenen, een broek en een shirt
32 Wat Ferrari en Van der Valk gemeen hebben
33 Postduiven kennen de weg
34 Alles authentiek
35 Over de dingen die gelijk blijven
36 Vaker nieuw kantoor dan nieuwe auto
37 Spreek de taal van je klant
38 Dennis gaat commercieel
39 Het containerschipsyndroom
40 Klanten zijn trouwer aan een bedrijf dan andersom
41 Verrassingsmarketing: soms een fooi, soms niet
42 Dat kan alleen in Almere
43 De klant moet kopen wat de pot schaft
44 Elk jaar een nieuwe grootste Nederlander aller tijden
45 The real experience: coq au vin uit de achtertuin
46 De kleur van mijn auto

Over Paul Postma

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De gehaakte aardbei