Rob Erven werkt bij de School of Business and Economics van Hogeschool Windesheim in Zwolle.
Meer over de auteursStatistiek in business
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789462360402Samenvatting
Statistiek speelt een belangrijke rol in allerlei aspecten van de bedrijfsvoering, bijvoorbeeld bij marktonderzoek, investeringsbeslissingen, accountancycontrole, logistiek en communicatie.
'Statistiek in business' biedt een heldere basis voor het toepassen van statistiek in het bedrijfsleven. Stap voor stap komen onderwerpen aan de orde uit de beschrijvende statistiek, de kansrekening en schatten en toetsen. Elk hoofdstuk opent met een praktijkcasus waarop de behandelde theorie wordt toegepast. De theorie wordt steeds afgewisseld met korte opdrachten om te controleren of de stof goed is begrepen.
Het boek bevat kennisopgaven, toegepaste opgaven - van makkelijk naar moeilijk - met veel praktijkvoorbeelden, een afrondende uitgebreide toegepaste opgave met een praktijkvoorbeeld, en een overzicht van gebruikte statistische technieken en formules.
Op de bijbehorende website vindt u extra materialen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Dirk van der Laan
Inhoudsopgave
Deel I: Beschrijvende statistiek
1. Tabellen, grafieken en kengetallen
2. Lineaire regressie en correlatie
3. Tijdreeksen
Deel II: Kansrekening en kansverdelingen
4. Kansrekening
5. De binomiale verdeling
6. De normale verdeling
Deel III: Schatten en toetsen
7. Werken met een gemiddelde
8. Toetsen op één gemiddelde
9. Toetsen op twee gemiddelden
10. Kleine aantallen
11. Toetsen op standaarddeviaties
12. Werken met een percentage
13. Toetsen op percentages
14. Analyse van een kruistabel
15. Variantieanalyse
16. Toetsen en schatten lineaire regressie en correlatie
17. Niet-parametrische toetsen
18. Het keuzeproces
Bijlagen
Formuleblad
Register
Over de auteurs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan