Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Grote Harige (Organisatiecultuur)vragen

Op een luchtige manier naar meer resultaat

Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789462724464
Verkooppositie 5860Hoogste positie: 5860
Nog niet verschenen, verwacht op 19‑05‑2025

Samenvatting

Een goede, positieve, veilige, doelgerichte werkcultuur is de sleutel tot een innovatieve en aantrekkelijke organisatie en mooie resultaten. Aan andere kant van de medaille: Een verrotte cultuur kost klauwen met geld! Jij als leider hebt er dus alle belang bij om je cultuur actief te onderhouden.

De auteurs van Grote Harige (Organisatiecultuur)vragen nemen je op een luchtige toon mee in de wereld van cultuurverandering. Ze behoeden je voor de valkuil van symptoombestrijding en dagen je uit het werkelijke probleem boven tafel te trekken en bij de wortel aan te pakken.

Dat begint met het formuleren van de juiste vraag. Zodra je jouw cultuurverpestende probleem in z’n volle harige omvang te pakken hebt, blijkt het oplossen ervan vaak minder moeilijk. Een unieke scan helpt je bepalen waar jullie staan op de assen van resultaatgerichtheid en warme betrokkenheid. Wat volgt is een effectieve methode voor een mensgerichte cultuurtransformatie, die in vrijwel elke organisatie toepasbaar is. De basis is het glasheldere GHV organisatie cultuurmodel, die wordt gelardeerd met uitleg, praktijkcases en praktische oefeningen.

Een boek voor iedereen die weet dat Big Hairy Audacious Goals alleen bereikt kunnen worden als je Grote Harige Cultuurvragen uit de weg geruimd zijn.

Specificaties

ISBN13:9789462724464
Trefwoorden:cultuurverandering
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:19-5-2025
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Over Louise Kemps

Het Grote Harige (Organisatiecultuur)Vragen - boek is een reflectie van de vruchtbare samenwerking tussen een opdrachtgever, Anita van Dekken, algemeen directeur van een IT-bedrijf destijds en Stach versterkt leiders en teams.  De organisatiecultuur van het IT-bedrijf was er slecht aan toe op het moment dat we samen gingen werken en het leidde uiteindelijk tot een medewekers tevredenheid van 9.2.  En een klanttevredenheid van 8.1. Die twee cijfers omvatten een hele reis die wij als Stach samen maakten met onze klant Winvision.  Het GHV-boek geeft ook een indruk van onze manier van werken, altijd uitgaande van en aansluitend bij de situatie van het team, de organisatie of van de individuele leider met wie we aan de slag gaan. We faciliteren het doorlopen en doorleven van een ervaring, het prikkelen van reflecties, het oogsten van inzichten, het leren van nieuwe vaardigheden en het vertalen daarvan in praktische, inpsirerende en haalbare acties in de eigen context.   Ik vind het heerlijk om samen te werken met organisaties, leiders en teams die werkelijk het verschil willen maken en zaken grondig aan willen pakken. Nooit met een vast recept, maar altijd met een creatieve box vol ideeën en tools en altijd in co-creatie.  voor meer informatie over het werk dat we doen, kijk op www.stach.nu

Andere boeken door Louise Kemps

Over Anita van Dekken

M’n hele werkzame leven heb ik bij IT dienstverleners gewerkt, waarvan de laatste 25 jaar als leidinggevende. Waar ik ook werkte en welke uitdagingen we ook hadden, bijna altijd kwam het neer op het bouwen van een succesvol, lerend team. En dat kan niemand alleen. Toen ik algemeen directeur bij Winvision was, een Microsoft dienstverlener, coachte Louise ons nieuwe managementteam. En er ontstond een sprankelende professionele relatie. Samen bereikten we met Winvision we een 9,2 medewerkertevredenheid, een 8.1 klanttevredenheid en gezonde financiële resultaten. Dus stop met symptoombestrijding en durf het werkelijke probleem te benoemen en aan te pakken. In twee keer zes stappen zet je je bedrijf op de rit, met mensen die er (weer) zin in hebben.

Andere boeken door Anita van Dekken

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Grote Harige (Organisatiecultuur)vragen