Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Verandermanagement Winnen met kunstmatige intelligentie
Winnen met kunstmatige intelligentie
Winnen met kunstmatige intelligentie
Willem Peter de Ridder Futuroloog dr. Willem Peter de Ridder is spreker, postacademisch docent en strategieconsultant. Meer over Willem Peter de Ridder
Winnen met kunstmatige intelligentie Justin van Lopik 6 april 2020 In zijn nieuwe boek Winnen met kunstmatige intelligentie laat Willem Peter de Ridder zien waarom organisaties in alle sectoren de disruptieve impact van kunstmatige intelligentie ervaren en hoe zij hun businessmodel en hun werkwijze kunnen aanapssen. Lees het volledige artikel
Willem Peter de Ridder

Winnen met kunstmatige intelligentie

Paperback Nederlands 2020 9789462763753
Verkooppositie 47135 dagen in de top 100
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
25,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Hoe ga je winnen met kunstmatige intelligentie? Dit boek geeft iedereen die zich bezighoudt met de toekomst van een organisatie inzicht in de mogelijkheden én risico’s van kunstmatige intelligentie.

Als manager, adviseur, directeur, bestuurder of commissaris moet je weten wat de impact van kunstmatige intelligentie is op de markt waarop je actief bent, op de innovatiemogelijkheden, het verdienmodel en de eigen manier van werken. Dit boek geeft antwoord op vragen als: wat komt er op ons af, welke mogelijkheden dienen zich aan en welke strategische opties hebben we?

In Winnen met kunstmatige intelligentie lees je welke nieuwe businessmodellen mogelijk zijn dankzij kunstmatige intelligentie, hoe je een organisatie verandert naar een organisatie die draait op data en kunstmatige intelligentie en wat de impact is op de arbeidsmarkt. Maar er is ook aandacht voor de gevaren, de ethische consequenties en de machtsverschuiving in de wereldeconomie.

Transformatie van een organisatie is moeilijk, maar stilzitten is geen optie voor wie ook in de toekomst relevant wil blijven.

"Het boek van Willem Peter de Ridder geeft een uitstekend overzicht van de huidige stand van zaken met betrekking tot thema's als big data, data analytics en kunstmatige intelligentie. Het boek is op een toegankelijke manier geschreven; dit maakt het boek geschikt voor een grote groep geïnteresseerden binnen bedrijfsleven en overheid." - Prof. dr. Cees van Halem, emeritus hoogleraar EUR, directeur Erasmus Q-Intelligence (www.erasmusqi.nl)

"Kunstmatige intelligentie zal de komende jaren voor een enorme disruptie zorgen, die in iedere industrie en samenleving voelbaar zal zijn. Willem Peter de Ridder geeft in dit boek een inkijk in de werking van deze technologie evenals de mogelijkheden en uitdagingen bij het toepassen ervan in de praktijk. Een aanrader voor iedereen die zelf aan het stuur wil zitten bij deze fundamentele verandering en de omslag wil maken naar een data en AI gedreven organisatie." - Raymond van Es, Chief Analytics Officer - Financial Services, Ortec Finance

"Dit tijdige boek biedt de bestuurder alle handvaten om grip te krijgen op ontwikkelingen in de kunstmatige intelligentie. Het biedt inzicht in hoe en waarom het inzetten van machine learning in bedrijfsprocessen niet alleen belangrijk is om bij de tijd te blijven, maar ook noodzakelijk als competitief fundament." - Roger van Daalen, European Head of Data Science, Vattenfall

Specificaties

ISBN13:9789462763753
Trefwoorden:transformatie, winnen, Kunstmatige intelligentie, Artificiële intelligentie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:188
Uitgever:Management Impact
Druk:1
Verschijningsdatum:5-2-2020
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

Winnen met kunstmatige intelligentie - 'Helpt om niet verrast te worden'
Thomas Cech | 2 april 2020
Het nieuwste boek van Willem Peter de Ridder, Winnen met kunstmatige intelligentie, beschrijft de stand van zaken rondom kunstmatige intelligentie (k.i.). Na het lezen van het boek ben je op hoofdlijnen bij op de relevante terreinen die k.i. beïnvloedt.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Winnen met kunstmatige intelligentie
Willem Peter de Ridder 6 april 2020 In zijn nieuwe boek Winnen met kunstmatige intelligentie laat Willem Peter de Ridder zien waarom organisaties in alle sectoren de disruptieve impact van kunstmatige intelligentie ervaren en hoe zij hun businessmodel en hun manier van werken kunnen aanpassen.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Willem Peter de Ridder

Futuroloog dr. Willem Peter de Ridder is spreker, postacademisch docent en strategieconsultant. Als directeur van Futures Studies ondersteunt hij organisaties bij het verkennen van de toekomst en het formuleren van een toekomstbestendige strategie. Hij verzorgt keynotes op congressen en medewerkersbijeenkomsten, geeft strategieworkshops voor managementteams en doceert in executive programma’s van onder andere de Erasmus Universiteit Rotterdam en TIAS. Daarnaast is hij commissaris/toezichthouder met een strategisch, financieel-economisch en digitaal profiel. In 2016 is zijn boek Digital by Default over strategisch management in de digitale transformatie gepubliceerd. Ook schrijft hij regelmatig blogs op www.futuresstudies.nl. Willem Peter de Ridder heeft van 1994 tot 2016 management- en directiefuncties vervuld in binnen- en buitenland voor BP en Aegon. Hij heeft gewerkt in Nederland, Zuid-Korea, Polen, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Duitsland. Van 1988 tot 1994 heeft hij bedrijfseconomie en Japankunde gestudeerd aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In 2006 is hij gepromoveerd aan de Universiteit van Tilburg. Zijn dissertatie was getiteld ‘Risicobeheersing met toegevoegde waarde. Een actieonderzoek naar de introductie van operationeel risicomanagement bij een verzekeringsbedrijf’.

Andere boeken door Willem Peter de Ridder

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1 Inleiding 7
2 Wat is kunstmatige intelligentie? 19
3 Vernieuwing van businessmodellen 45
4 Naar een op algoritmes draaiende organisatie 75
5 Werk, banen en onderwijs 99
6 Ethiek, risico’s en onbedoelde consequenties 121
7 Machtsverschuiving in de wereldeconomie 151
8 Roadmap to the future 165

Noten 183
Dankwoord 187
Over de auteur 188

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Kunstmatige intelligentie voor Dummies
    John Paul Mueller
    Kunstmatige intelligentie voor Dummies
    € 32,99
  • Echt, je onderschat jezelf
    Ben Tiggelaar
    Echt, je onderschat jezelf
    € 15,00
  • Adobe InDesign CC Classroom in a Book - 2018 Release (Nederlandse uitgave)
    Kelly Kordes Anton
    Adobe InDesign CC Classroom in a Book - 2018 Release (Nederlandse uitgave)
    € 49,99
  • De Coders
    Clive Thompson
    De Coders
    € 21,50
  • Leren veranderen
    Hans Vermaak
    Leren veranderen
    € 59,95
  • Ontketen vernieuwing!
    Arend Ardon
    Ontketen vernieuwing!
    € 23,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Winnen met kunstmatige intelligentie

        Winnen met kunstmatige intelligentie
        Willem Peter de Ridder
        /