Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Hitmakers
VOORDEEL - 27% korting
Hitmakers
Hitmakers
Derek Thompson Derek Thompson is een senior editor van het tijdschrift The Atlantic, waarin hij schrijft over economie en de media. Meer over Derek Thompson
Lees het volledige artikel
Derek Thompson

Hitmakers

Populariteit in een tijd vol afleiding

Gebonden Nederlands 2018 9789463190916
Verkooppositie 8890
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis
29,99
21,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 27% korting

Samenvatting

Als je denkt dat een populaire film, een hit op de radio of een topproduct uit het niets kwam en door mond-tot-mondreclame een succes werd heb je het mis. Achter elk kassucces gaat een verhaal schuil – van macht en invloed – dat sommige nieuwe producten in culturele verschijnselen doet veranderen.

In dit boek ontsluiert Derek Thompson de verborgen psychologie van waarom we houden van waarvan we houden en onthult de economische belangen van culturele markten die onzichtbaar vorm geven aan ons leven. Hij vernietigt de sentimentele mythen die de popcultuur en het zakenleven overheersen en laat zien dat kwaliteit alléén onvoldoende is voor succes, niemand ‘goede smaak’ heeft, en dat enkele van de meeste populaire producten uit de geschiedenis slechts één stap verwijderd waren van complete mislukking.

Er zijn een paar onwrikbare waarheden wat het publiek en consumenten willen. Mensen houden van een bekende verrassing: een product dat er tegelijkertijd uit springt maar ook vaag bekend voorkomt.

Specificaties

ISBN13:9789463190916
Trefwoorden:succesfactoren, psychologie, afleiding, populair
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:340
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:22-8-2018
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Hitmakers - 'Een van de beste boeken'
Patrick Davidson | 3 september 2018
Ons nieuwe boek Wavemakers gaat over leiderschap in een wereld waarin alles er per moment weer anders uitziet. Een volop in beweging zijnde en chaotische wereld, waarin stabiliteit plaatsmaakt voor stromen en golven. Hoe je in zo’n wereld kunt scoren en voorop kunt lopen qua populariteit doet de Amerikaanse journalist Derek Thompson uit de doeken in een van de beste boeken van het afgelopen jaar: Hitmakers Waarom trekken sommige ideeën, kunstwerken of producten de aandacht en andere niet?Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Derek Thompson

Derek Thompson is een senior editor van het tijdschrift The Atlantic, waarin hij schrijft over economie en de media. Hij draagt geregeld bij aan NPR’s Here and Now en verschijnt vaak op tv, waaronder op CBS en MSNBC. Hij staat op zowel Inc.’s als Forbes’ 30 Under 30 ranglijsten.

Andere boeken door Derek Thompson

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
Het lied dat de wereld veroverde 9

DEEL I POPULARITEIT EN DE MENSELIJKE GEEST
1 Het effect van zichtbaarheid 25
Met Claude Monet, Adele en Donald Trump
2 De Maya-regel 50
Met ESPN, Spotify en het eerste NASA ruimtestation
3 The Music of Sound 74
Met John F. Kennedy, Barack Obama en ABBA
Intermezzo: De rillingen 95
4 Het brein dat legenden schept I: De kracht van het verhaal 100
Met Star Wars, Isaac Asimov, en Hollywoodse psychohistorie
5 Het brein dat legenden schept II: De schaduwzijde van de hit 117
Met Hongaarse vampiers, Disney-prinsessen en kabelnieuws
6 De geboorte van de mode 131
Met Taylor Swift, de drukpersen de lachtrack
Intermezzo: Een korte geschiedenis van de tiener 151

DEEL II POPULARITEIT EN DE MARKT
7 Rock ’n roll en het toeval 161
Met de Mona Lisa, ‘Rock Around the Clock’ en chaostheorie
8 De mythe van het ‘virus’ 181
Met Fifty Shades of Gray, John Snow en PokémonGO
9 Het publiek van mijn publiek 203
Met Etsy, Bumble en Moonies
Intermezzo: ‘Panache’ 217
10 Wat de mensen willen I:De economische rekensom van voorspellingen 224
Met Game of Drones, Seinfeld en Shazam
11 Wat de mensen willen: Een geschiedenis van pixels en inkt 244
Met de tabloid, de televisie, en de News Feed
Intermezzo: 828 Broadway 266
12 De toekomst en van hits: het imperium en de stadsstaat 271
Met Mickey Mouse, BuzzFeed en KidA

Dankwoord 295
Noten 296
Index 328

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Word eens volwassen! - Next level online ondernemen
    Christiaan Slierendrecht
    Word eens volwassen! - Next level online ondernemen
    € 21,95
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,00
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • Strategische marketingplanning
    Karel Jan Alsem
    Strategische marketingplanning
    € 71,95
  • Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    Remy Gieling
    Ontdek de groeikansen van AI - Starten en groeien met kunstmatige intelligentie
    € 24,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hitmakers

        Hitmakers
        Derek Thompson
        /