Lees verder
Na het oprichten van drie start-ups in Silicon Valley, begon Steven Hoffman het bedrijf Founders Space met de missie om entrepreneurs en intrapreneurs op te leiden en te helpen groeien.
Meer over Steven HoffmanOlifanten laten vliegen
Radicale innovatie in organisaties
Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789463190947Samenvatting
Voor zowat iedere grote onderneming heeft innovatie tegenwoordig de allerhoogste prioriteit. De druk om te innoveren wordt steeds groter, en de prijs die wordt betaald wanneer het niet lukt steeds hoger. Intussen wil het bij de meeste ondernemingen maar niet opschieten. Ze bedienen zich allemaal nog steeds van methoden die decennia geleden zijn bedacht en die inmiddels allang achterhaald zijn. Daarom, ook, verliezen de allergrootste ondernemingen ter wereld soms een complete markt aan een startup waarvan ze nog nooit hadden gehoord.
In 'Olifanten laten vliegen' laat Steven S. Hoffman zien hoe zowel succesvolle startups als gevestigde ondernemingen te werk gaan om nieuwe producten en diensten op de markt te brengen. Ook geeft hij antwoorden op de cruciale vragen voor iedere innovator:
- Hoe innoveren de entrepreneurs in Silicon Valley?
- Waarom lopen sommige van de slimste ondernemingen vast in het innovatieproces?
- Hoe kan een innovatieteam het beste worden gestructureerd?
- Wie moeten er in die teams zitten, en wat moeten zij kunnen?
- Hoe kan er worden geïnnoveerd in een grote organisatie?
- Welke methoden en processen leveren aanhoudende resultaten op?
De antwoorden op deze vragen liggen niet voor het oprapen. Innovatie is een ingewikkeld, rommelig en vaak troebel proces. Toch doet de auteur dit proces stap voor stap uit de doeken, en laat tot in detail zien hoe het ook in jouw onderneming kan worden opgetuigd. Hij legt uit hoe je de lessen kunt overnemen en in iedere gevestigde onderneming kunt toepassen – of het nu een startup is, een familiebedrijf of een multinational.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Steven Hoffman
Inhoudsopgave
Deel I: De essentie van innovatie
1 De innovatievector 17
2 Technologie is niet het antwoord 22
3 Inventieve ecosystemen 30
4 Let op de golven 35
5 Kopiëren versus creëren 42
Deel II: Hoe gaat de starter te werk?
6 Denk klein 49
7 Kleine teams 52
8 Klein budget 61
9 Weinig tijd 68
10 Beperkte scope 76
11 De grote kans 82
Deel III: De mentaliteit en methoden van de startup
12 Stel je overtuigingen ter discussie 95
13 Niets te verliezen 102
14 Innovatie in ontwerp 106
15 Innovatie in het businessmodel 114
16 De valkuil van de constructeur 121
17 Doelgericht prototype 124
Deel IV: Op weg naar baanbrekende innovatie
18 Vat de essentie 131
19 Betrek je klanten 139
20 Observeer 145
21 Benut het ecosysteem 152
22 Gegevens liegen niet 160
23 Waarde is belangrijker dan geld 171
Deel V: Interne innovatie
24 De factor angst 185
25 Innovatiecultuur 192
26 Wat heb je geleerd? 205
27 Ten onder 213
28 Maak ruim baan 224
29 Stem motieven af 237
Deel VI: Obstakels overwinnen
30 Snelheid en organisatie 247
31 Snel itereren 258
32 Verdwaald 265
33 De macht van mensen 273
34 Ga op een andere manier denken 279
35 Eén winnaar 288
Bijlage Soorten innovatie en innovatiegebieden 295
Eindnoten 305
Index 306
Over de auteur 320
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan