

Laurens Vreekamp (1980) is oprichter van de Future Journalism Today Academy en mentor bij het Stimuleringsfonds
voor de Journalistiek.
The art of AI
Een praktische introductie in machine learning voor mediamakers
Paperback Nederlands 2022 9789463562669Samenvatting
Filmscènes of satellietfoto’s vinden door ze te beschrijven, honderden versies van illustraties genereren, of een songfestivalliedje componeren; het zijn een paar voorbeelden van wat een mediamaker met AI kan doen.
In dit boek demystificeren Van der Wees en Vreekamp het onderwerp waar iedereen het over heeft. Met voorbeelden van mediatoepassingen, interviews met makers en uitleg van diverse tools inspireren ze om machine learning direct toe te passen. Geen programmeerkennis vereist!
Dit boek helpt mediamakers om:
- kunstmatige intelligentie en machine learning beter te begrijpen;
- de kansen en gevaren van AI te ontdekken;
- te verkennen hoe machine learning past binnen de eigen praktijk;
- kant-en-klare AI-powered tools direct in te zetten;
- zelf een machine learning model te trainen.
Het onderwerp waar iedereen het over heeft!
Specificaties
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan