Lees verder
André van Straten is creativiteitsexpert. Met ruim dertig jaar ervaring in de creatieve sector ontwikkelt hij creativiteitsworkshops en geeft hij lezingen voor overheid en bedrijfsleven.
Meer over André van StratenDe creatieve revolutie
Hoe je je met creativiteit kunt onderscheiden in het digitale tijdperk
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789461266224Samenvatting
Hoe ziet jouw toekomst eruit als robots en A.I. de wereld veroveren? Misschien beter dan je denkt, als je je creativiteit voldoende ontwikkelt.
De wereld bevindt zich opnieuw op een kantelpunt. Met de komst van kunstmatige intelligentie staan veel banen op de tocht. Niet kennis en vaardigheden, maar je creatieve vermogen bepaalt straks of jij er nog toe doet.
Maar wat is dat eigenlijk, creativiteit? Wat kun je ermee? En hoe word je creatief? Creativiteitsdeskundige André van Straten laat zien dat je het al in je hebt. Het is net als met hardlopen: we kunnen niet allemaal winnen, maar met voldoende training kunnen we allemaal de finish halen.
Maak van creativiteit jouw superkracht. Of je nu accountant, ambtenaar, advocaat, docent of zorgprofessional bent: bedenk, verzin, verbind, los op, vermaak jezelf of een ander en je zal jezelf onderscheiden in deze digitale tijd!
'Als er iets is wat dit boek overtuigend bewijst, dan is het wel dat creativiteit weinig met talent en alles met doen te maken heeft. En dan laat dit boek ook nog eens zien hóe je dat moet doen. Lezen dus. En vooral gaan doen!' - Berthold Gunster, grondlegger van 'Omdenken'
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over André van Straten
Inhoudsopgave
Leeswijzer
HOOFDSTUK 1
DE CREATIEVE REVOLUTIE IN DE STEIGERS
Het momentum
HOOFDSTUK 2
CREATIVITEIT, WAT IS DAT?
De beste worden
Definitie
De creatieve persoonlijkheid
Begin met goed te kijken!
Creativiteit is ook werk
Doe niets
Floreer!
HOOFDSTUK 3
DE CREATIEVE PERSOONLIJKHEID
Nieuwsgieriger worden
De juiste vaardigheden ontwikkelen
Van persoonlijkheid naar proces
HOOFDSTUK 4
HET CREATIEVE PROCES: WAARNEMEN - ONTRAFELEN - WAARMAKEN
Aan het werk!
WOW
HOOFDSTUK 5
DE CREATIEVE ROUTINE
Training
Inspiratie en transpiratie
Weekschema's
Maanddoel
HOOFDSTUK 6
DE CREATIEVE ORGANISATIE IS DE TOEKOMST
De publieke creatieve organisatie
Wel de lusten, niet de lasten
De commerciële creatieve organisatie
Creativiteit en leiderschap
HOOFDSTUK 7
DE WEG VOORUIT; MEER CREATIVITEIT GRAAG!
Creativiteit ontwikkelt - of eindigt - op school
Hoop
Epiloog
Dank!
Lees-, doe- en bronnenlijst
Aantekeningen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan