Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Dienstbaar zijn is het nieuwe goud
VOORDEEL - 60% korting
Dienstbaar zijn is het nieuwe goud
Dienstbaar zijn is het nieuwe goud
Paul Moers merken- en retaildeskundige. Auteur van diverse bestsellers. Meer over Paul Moers
Paul Moers: ‘We zien dienstbaarheid helaas al snel als slapte’ Paul Groothengel 17 september 2013 De dienstbaarheid van personeel? Bar en boos. Consumenten voelen zich verloren. Aanbieders die zich w?l dienstbaar opstellen, hebben een wereld te winnen, stelt marketingadviseur Paul Moers in zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud. Lees het volledige artikel
Paul Moers

Dienstbaar zijn is het nieuwe goud

8 stappen om uw klant te verdienen

Paperback Nederlands 2013 9789490085377
9 beoordelingen
Verkooppositie 15048176 dagen in de top 100
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
24,50
9,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Videos Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 60% korting

Samenvatting

Dienstbaar zijn is het nieuwe klantgericht zijn. Veel bedrijven kiezen klantgerichtheid als nieuwe strategie, maar hebben geen idee hoe ze dit in de praktijk invullen. Door in dienstbaarheid te denken kunnen bedrijven echt meters maken. Consumenten en klanten verlangen immers optimale dienstverlening. Met minder nemen ze niet langer genoegen. Excelleren in dienstbaar zijn is wat er echt moet gebeuren.

Paul Moers neemt de lezer mee in heel concrete stappen hoe dienstbaar zijn vanuit de onderneming kan worden gestimuleerd. Het is een oud instrument op een nieuwe effectieve manier ingezet om de klant vol overtuiging echt voor jou te laten kiezen.

Specificaties

ISBN13:9789490085377
Trefwoorden:klantgerichtheid, klantenbinding, succesfactoren, dienstbaarheid
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:Uitgeverij Het Boekenschap
Druk:1
Verschijningsdatum:26-10-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (3)

Johan Derrez | 20 november 2013
Alweer een boek over klantgerichtheid. 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud'. Eigenlijk weten we toch wel hoe het moet(?) Let op, zegt auteur Paul Moers, je moet in deze tijd niet denken in klantgerichtheid, maar in dienstbaarheid. En die is verslechterd.Lees verder
Dienstbaarheid kent geen tijd
Paul Groothengel | 19 november 2013
Het is crisis, dus lopen winkeliers en andere aanbieders zich inmiddels de benen uit hun lijf voor de klant. Toch? Niets is minder waar, verzucht marketingadviseur Paul Moers in zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud. Veel personeel ziet de klant alleen als een lastpost waar ze liever niet te veel energie in steken.Lees verder
Johan Bel RM | 5 september 2013
Paul Moers stort zich met zijn 'Dienstbaar zijn is het nieuwe goud' op het onderwerp dienstbaarheid. Dat lijkt uitgekauwd, maar de schrijver maakt je al snel duidelijk dat dit niet het geval is. Met wat mooie oneliners weet hij de lezer vanaf het begin al te prikkelen: '8 stappen om je klant te verdienen' en 'verras de klant, voordat deze jou verrast'.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.4 van de 5
9 stemmen
7
0
1
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul Moers: ‘We zien dienstbaarheid helaas al snel als slapte’
Paul Groothengel 17 september 2013 De dienstbaarheid van personeel? Bar en boos. Consumenten voelen zich verloren. Aanbieders die zich wél dienstbaar opstellen, hebben een wereld te winnen, stelt marketingadviseur Paul Moers. In zijn boek Dienstbaar zijn is het nieuwe goud geeft hij in acht stappen aan hoe bedrijven ‘hun klant kunnen verdienen’.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Videos (2)

  • 13-11-2013 Paul Moers over 'Dienstbaar is het nieuwe goud'
  • 10-06-2013 Dienstbaar zijn is het nieuwe goud - Paul Moers

Over Paul Moers

Paul Moers heeft rechten en milieukunde gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen tot behorende bij de 100 beste marketeers van Nederland. In 2005 werd hij tevens uitgeroepen tot behorende bij de beste 6 adviseurs van Nederland. Paul heeft een zeer brede ervaring opgedaan binnen de totale voedselketen. Hij is begonnen als trainee bij Cargill waar hij o.a. gewerkt heeft op het gebied van valuta arbitrage. Daarna heeft hij gewerkt voor Cacao de zaan (WR Grace) als sales- en marketingmanager. In 1987 stapte Paul over naar Unilever waar hij werkzaam was als Unit Manager speciality Oils & fats. In 1993 werd hij directeur voor de margarine en bakkerij activiteiten voor Unilever Zuidoost- Azië waarvoor hij met zijn gezin in Jakarta ging wonen. Na de Unilever periode heeft hij de laatste stap in de keten gemaakt door te gaan werken voor Albert Heijn en Gall & Gall. Bij dit laatste bedrijf was hij algemeen directeur. Daarna was hij 5 jaar verbonden aan de MBA in Copenhagen en is hij sinds 1999 zelfstandig consultant. In deze periode heeft hij o.a. geholpen het merk Interpolis op de kaart te krijgen, het Jumbo merk helder neer te zetten en te werken aan de positionering van bijvoorbeeld het Nieuwe Hoog Catharijne, de Bijenkorf en het Frans Hals Museum. Ook steden merken zoals Utrecht, Haarlem en Alkmaar behoren tot zijn terrein. Paul werkt gezien zijn brede ervaring in alle sectoren van de industrie. Sinds 2010 is hij directeur van Paul Moers Strategic marketing Services. Dit bureau is gespecialiseerd in merk en imagovraagstukken alsmede strategie. Paul Moers is daarnaast schrijver en publicist. Hij heeft in 2005 ‘New private Brands’ geschreven over de opkomst van de huismerken. Daarna volgden; ‘Industrial Marketing in the new branding arena’ en ‘Merk toch hoe sterk’. Dit laatste boek is een standaardwerk over merken geworden. In 2010 kwam het boek ‘Succes is niet voor lafaards’ uit. In dit boek worden 10 inspirerende nieuwe marketingoplossingen gegeven om weer groei te kunnen genereren. In 2013 is “Dienstbaarheid is het nieuwe goud” uitgekomen”. De aandacht in de pers was hiervoor overweldigend. In 2015 publiceerde Paul Werk aan de winkel 3.0 over de toestand in de Nederlandse winkels en tips om beter te presteren. In 2017 kwam zijn het boek uit met als titel “De wet van de Paracetamol”. In dit boek legt Paul met behulp van hele praktische modellen uit hoe je moet innoveren. In zijn nieuwste boek F*ck de prijs, leve de service houdt hij een pleidooi om te stoppen met de race to the bottom en in plaats daarvan meer te concentreren op het leveren van excellente service. Dit boek is inmiddels ook in het Engels uitgekomen als E book bij Amazon met een focus op de UK markt. Hij is gefascineerd in het verder brengen van bedrijven en komt met originele en bevlogen oplossingen. Ieder bedrijf heeft behoefte aan richting en het is belangrijk om dit op een heldere en inspirationele manier vorm en inhoud te geven. Meenemen van het personeel is voorwaarde voor succesvolle veranderingen. Het is dan ook logisch dat Paul graag in teamverband aan de slag gaat voor bedrijven. Naast zijn consultancywerk is Paul Moers tevens commissaris bij verschillende bedrijven. Paul Moers is een van de meest gevraagde personen om in de pers zijn mening over merk, strategie en retail ontwikkelingen te geven. Hij is daarnaast vaak te horen op de radio en te zien op tv. Hij is een veelvuldig spreker op congressen en weet met praktische maar ook hilarische verhalen het publiek te boeien. Zijn lezingen zorgen voor vuurwerk wordt vaak gezegd, maar stemmen vooral tot nadenken!. Tot slot is hij columnist voor verschillende platformen.

Andere boeken door Paul Moers

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

VOORWOORD
INLEIDING

1. WE ERGEREN ONS DOOD
-Bedrijven zijn het dienstbaar zijn vergeten
-De afstand tot de klant wordt groter
-Service is een open zenuw
-Hoe komt dat nu?
-Waar is de uitweg?

2. KONING KLANT TWITTERT
-Over Youp en T-Mobile die zijn leven betert
-NS worstelt in de loopgraven van Twitter
-Het Lebbis-effect
-Conclusie: de klant is aan zet

3. HET MERK MOET CENTRAAL STAAN
-Wat is eigenlijk een merk?
-Wat kun je met een merk?
-Een merk maakt het verschil
-De merkwaarden als centrale sturing
-PAUL MOERS | DIENSTBAAR ZIJN IS HET NIEUWE GOUD

4. MAXIMEER DE WAARDE IN DE KLANTENZORG
-Falen in de klantenzorg
-Wat is eigenlijk waarde?
-We meten tot we er bij neervallen
-Het gaat om het maken van keuzes
-De vier G's
-Voorbeelden van dienstbaarheid
-Organiseren van dienstbaarheid

5. VAN BETROKKEN NAAR BETOVEREN IN ACHT STAPPEN
-Inleiding
-Stap 1. Definieer eerst het hogere doel
-Stap 2. Begrijp wat de klant écht wil
-Stap 3. Gebruik het merk als vuurtoren
-Stap 4. Neem de klant als middelpunt
-Stap 5. Voer de servicegedachte door de hele keten door
-Stap 6. Selecteer alleen mensen die echt dienstbaar willen zijn
-Stap 7. Durf een stap extra te zetten.
-Stap 8. Durf je kwetsbaar op te stellen.

6. DE ZES O'S VAN DIENSTBAARHEID
-De zes O's
-Oplossingsgericht
-Open
-Opgeruimd
-Oprecht
-Ondersteunend
-Oog hebben voor

7. IS DIENSTBAARHEID OP TE SCHALEN?
-Zelfs de minister-president kan het
-Casus ANWB
-Casus Avéro Achmea
-Casus Ikea
EPILOOG
LITERATUUR

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Kleine gewoontes
    Bj Fogg
    Kleine gewoontes
    € 21,99
  • McSucces
    Ubel Zuiderveld
    McSucces
    € 19,50
  • En nú @nders!
    Dirk-Jan de Bruijn
    En nú @nders!
    € 9,99
  • Ontwikkel je mindset
    Espérance Blaauw
    Ontwikkel je mindset
    € 24,95
  • Concepting
    Jan Rijkenberg
    Concepting
    € 15,99
  • F*CK de prijs, leve de service!
    Paul Moers
    F*CK de prijs, leve de service!
    € 22,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dienstbaar zijn is het nieuwe goud

        Dienstbaar zijn is het nieuwe goud
        Paul Moers
        /