Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Toetsrevolutie

Naar een feedbackcultuur in het hoger onderwijs

Paperback Nederlands 2018 9789490120283
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

'Een kwalitatief hoogstaande samenleving heeft mensen nodig die kennen, kunnen en voelen; daar ligt voor ons als onderwijsmakers dus een grote verantwoordelijkheid.' Met deze woorden opent hoogleraar en politicus Jan Anthonie Bruijn deze bundel over toetsen en examineren in het hoger onderwijs.
Het onderwijs heeft als opdracht samen met iedere student op zoek te gaan
naar zijn of haar unieke talenten in de domeinen van kennen, kunnen en voelen,
en mogelijkheden te creëren om in optimale omstandigheden verder te kunnen
werken aan deze talenten. Een klimaat waarin refl ectie en feedback hand in hand
gaan, is hierbij cruciaal.
Het helpt de horizon en de stip op die horizon helder te krijgen, de route te
bepalen, wegomleidingen te kiezen wanneer nodig en de route aan te passen
wanneer informatie erop wijst dat dit niet de meest effectieve weg is naar de
beoogde plaats van bestemming. Deze visie op onderwijs, die steeds vaker
doorklinkt in gesprekken binnen en over het hoger onderwijs, vraagt om een
herkadering van het waarom, wat en hoe van de manier waarop wij studenten
toetsen en beoordelen.
In deze bundel wordt door middel van artikelen en interviews stilgestaan bij
inspirerende, vooruitstrevende, en professionele toets- en feedbackpraktijken
in het hoger onderwijs.

Specificaties

ISBN13:9789490120283
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Druk:1
Verschijningsdatum:16-3-2018
Hoofdrubriek:Schoolboeken

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Dominique Sluijsmans

Dominique Sluijsmans is lector Professioneel Beoordelen bij Zuyd Hogeschool.

Andere boeken door Dominique Sluijsmans

Over Mien Segers

Mien Segers is hoogleraar Corporate Learning aan het departement Onderwijsresearch en -ontwikkeling van de Faculteit der Economische Wetenschappen en Bedrijfskunde van de Universiteit Maastricht. Eerder was ze hoogleraar Onderwijsstudies aan de Universiteit Leiden. Haar onderzoek richt zicht op leren op de werkplek, Assessment for Learning en leren en werken in teams in organisaties. Ze is editor van de EARLI Book Series New Perspectives on Learning and Instruction.

Andere boeken door Mien Segers

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Toetsrevolutie