Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Vernieuwen met Vereniging 3.0

Positioneren, innoveren en ontwikkelen in de praktijk

Paperback Nederlands 2019 9789491441066
Verkooppositie 724
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Vereniging 3.0 is een model dat verenigingen helpt om een antwoord te vinden op dominante trends. Denk aan een terugtrekkende overheid, individualisering of disruptieve businessmodellen door nieuwe technologie. Met model 3.0 verlaat de vereniging het pad van de reactieve belangenbehartiging, ultieme dienstverlening aan leden en bewegingsloze besluitvorming. Het daagt verenigingen uit om samen met leden te zoeken naar een nieuwe positie in de samenleving en het eigen domein. Innoveren staat daarbij voorop: zowel voor de individuele leden als voor het collectief, de vereniging.

In het boek is veel ruimte gelaten voor de verhalen van verenigingsprofessionals uit de praktijk. Arjen van den Dool (KHN), Petra van de Goorbergh (OVAL), Ellen Kroese (VNO NCW Brabant Zeeland), Edwin Lokkerbol (Vereniging van Waterbouwers), Annie van de Riet (NVM) en Bart Romijn (Partos) vertellen hoe Vereniging 3.0 werkt.

Specificaties

ISBN13:9789491441066
Rubriek:Non-profit
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:96
Druk:1
Verschijningsdatum:15-7-2019

Expertrecensies (1)

Vernieuwen met Vereniging 3.0 - Maakt urgentie van verandering duidelijk
Rob Geleijnse | 7 november 2019
Marketing is binnen verenigingen een hot topic. Door de toenemende individualisering ligt het klassieke businessmodel van verenigingen onder vuur en is verandering noodzakelijk om te kunnen overleven. In de literatuur is er echter nog weinig aandacht voor deze groeiende marketingniche.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vernieuwen met Vereniging 3.0