Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Personeelsmanagement De employee journey
De employee journey
De employee journey
Sascha Becker

Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam.

Meer over de auteurs
Sacha Becker: ‘Behandel medewerkers zoals je zelf ook behandeld wilt worden: met respect’ Bas Hakker 6 februari 2019 Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Dat is de kern van het boek De employee journey van auteurs Sascha Becker en Wenda Bolink, experts op het gebied van internal en employer branding. ‘Vanuit marketing horen we dat de klant koning is. Dat de klant op één staat. Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarom moet je investeren in je mensen. Zet medewerkers op één, niet de klant. Dan zetten jouw medewerkers vanzelf de klant op één.’ Lees het volledige artikel
Sascha Becker, Wenda Bolink

De employee journey

Creëer een optimale employee experience

Paperback Nederlands 2018 9789491757693
239 beoordelingen
Voormalig top 100Totaal 79 dagen
Verkooppositie 367Hoogste positie: 32
Paperback | NL € 28,95 Paperback | EN € 28,95
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
28,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Met het boek De employee journey werk je aan de optimale employee experience

Happy employees = happy customers = more business value

De juiste talenten die voor jou kiezen. Medewerkers die met passie bijdragen aan het succes van de organisatie. En oud-medewerkers die nog steeds ambassadeur zijn. Aandacht voor een optimale employee journey levert veel op. Meer omzet, minder verloop en minder verzuim bijvoorbeeld. Bovendien ben je aantrekkelijk voor nieuw talent. Combineer dat met een toenemende wereldwijde schaarste aan talenten en er ontstaat een situatie waarin elke organisatie gedwongen is te investeren in de employee experience. Hoe je dat doet lees je in het boek De employee journey.

Waarom werken aan de employee experience?
Elke organisatie ambieert een aligned workforce. Medewerkers die zich thuis voelen, elke dag het beste van zichzelf geven en weten hoe ze kunnen bijdragen aan de gemeenschappelijke ambitie. Medewerkers die met toewijding de belofte aan de veeleisende – en steeds minder loyale – klant waarmaken. De medewerker heeft een sleutelpositie gekregen voor klanttevredenheid, voor het creëren van duurzame business value en op langere termijn voor de reputatie van de organisatie.

‘Zet je medewerkers op nummer één, twee en drie. Dan pas de klant. Het zijn jouw medewerkers die de klant op één zetten.’

Waarom een boek over de employee journey?
Marketeers zijn al jaren bezig met hun vaak zeer gestructureerde en goed doordachte customer-journey-aanpak. Kijkend vanuit dat perspectief staan we met de employee journey pas aan het begin. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, want de schaarste op de arbeidsmarkt neemt toe. Bovendien bepalen vandaag de dag veel verschillende factoren of talenten voor een organisatie kiezen. En bij een organisatie blijven. De juiste talenten aantrekken, binden en behouden is essentieel om als organisatie te overleven.

‘Salaris is niet de enige factor die medewerkers over de streep trekt. Heel veel andere factoren spelen mee in de keuze voor een werkgever, zoals de purpose van een organisatie, de werkplek, ontwikkelingsmogelijkheden en de cultuur, inclusief een inspirerende top en coachende leiders.’

Wat kun je in het boek verwachten?
Het boek neemt lezers in vogelvlucht mee in de totale employee journey, de verschillende fases en de belangrijkste contactmomenten per fase. Ook beschrijft het boek de zes belangrijkste factoren waar je als organisatie aan kunt werken om de employee experience positief te beïnvloeden. Met aansprekende praktijkvoorbeelden van onder andere Univé, Antoni van Leeuwenhoek, Dura Vermeer en KLM. Auteurs Sascha Becker en Wenda Bolink kunnen niet altijd de diepte ingaan, omdat zij over elke factor en over elk contactmoment al een boek kunnen schrijven. Dit is een bewuste keuze, want met dit boek willen de auteurs inzicht geven in de gehele employee journey en handvatten bieden om de employee experience te verbeteren.

‘De invulling van de employee journey is maatwerk. De factoren en belangrijkste contactmomenten die elke organisatie kan beïnvloeden om een goede employee experience te creëren, zijn universeel.’

Voor wie is het boek?
Het boek is voor Communicatiemanagers en -directeuren, verandermanagers, HR-managers en -directeuren, employer en internal branding specialisten, recruitment managers en studenten.

Specificaties

ISBN13:9789491757693
Trefwoorden:personeelsmanagement, HR-professionals, employee journey, employee experience
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:232
Uitgever:Proof Publishers
Druk:1
Verschijningsdatum:12-11-2018
Hoofdrubriek:Personeelsmanagement
ISSN:

Expertrecensies (2)

De employee journey - 'Uitstekend geschikt'
Elly Stroo Cloeck | 14 november 2018
De ‘war on talent’ kun je als bedrijf makkelijk verliezen. Potentiële medewerkers hebben 16 contactmomenten met een organisatie voordat ze solliciteren. Of dat juist niet doen.
Lees verder
De employee journey - 'Een aanwinst'
Hanneke Tinor-Centi | 16 oktober 2018
De auteurs van De employee journey hanteren de stelregel dat blije medewerkers in staat zijn om klanten blij te maken. Een stelregel die volkomen logisch klinkt, maar hoe breng je dat nou in de praktijk? Dat leggen Becker en Bolink hun lezers haarfijn uit in De employee journey.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
239 stemmen
153
85
1
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

interview
Sacha Becker: ‘Behandel medewerkers zoals je zelf ook behandeld wilt worden: met respect’
Bas Hakker 6 februari 2019 Blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Dat is de kern van het boek De employee journey van auteurs Sascha Becker en Wenda Bolink, experts op het gebied van internal en employer branding. ‘Vanuit marketing horen we dat de klant koning is. Dat de klant op één staat. Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarom moet je investeren in je mensen. Zet medewerkers op één, niet de klant. Dan zetten jouw medewerkers vanzelf de klant op één.’
Artikel lezen
interview
Sascha Becker en Wenda Bolink: ‘Zet de medewerker op een, niet de klant’
Peter Spijker 26 oktober 2018 Aandacht voor een optimale employee journey levert je als organisatie veel op, stellen Sascha Becker en Wenda Bolink in hun boek De employee journey. Meer omzet, minder verloop en minder verzuim bijvoorbeeld. Bovendien ben je daardoor aantrekkelijk voor het juiste nieuwe talent dat nodig is om de ambities van je organisatie waar te maken. Combineer dat met een toenemende wereldwijde schaarste aan talenten en er ontstaat een situatie waarin elke organisatie gedwongen is te investeren in de employee experience.
Artikel lezen
preview
De employee journey - 5 vragen aan de auteurs
Wenda Bolink 13 september 2018 ‘Zet je medewerkers op nummer één, twee en drie. Dan pas de klant. Het zijn jouw medewerkers die de klant op één zetten.’ Dat is de boodschap van De employee journey. De auteurs vertellen waarom daar winst valt te halen.
Artikel lezen

Over Sascha Becker

Duitse expat. Flamboyante dromer. Geïnteresseerde luisteraar. Begonnen bij HP als internationale marketeer en zo terechtgekomen in Amsterdam. Vervolgens naar bureauzijde gegaan: LBi Lost Boys, TBWA\ARA en digital production agency IIZT. Na een intermezzo als interim-marketingmanager bij het online platform Expatica, tien jaar geleden begonnen bij TMP Worldwide dat vier jaar geleden werd overgenomen door PROOF. Als head of strategy bij PROOF inspireert hij A-merken in binnen- en buitenland om succesvol en gestructureerd invulling te geven aan de hele employee journey. Van voordat een medewerker in dienst komt en tijdens zijn dienstverband, tot ver nadat een talent weer vertrokken is.

Andere boeken door Sascha Becker

Bekijk alle boeken

Over Wenda Bolink

Millennial. Optimist met een scherpe blik. Wil een bijdrage leveren aan de maatschappij en werkte daarom enkele jaren als informatiemanager binnen de overheid. Daar besloot Wenda dat werk meer moet betekenen dan zekerheid. Namelijk: een experience die aansluit bij haar identiteit, purpose, wensen en behoeften. Dat wil ze ook mogelijk maken voor anderen. Daarom werkt Wenda sinds vier jaar bij PROOF. Als strategy consultant helpt zij organisaties bij het vertalen van hun ambities naar een awe-inspiring employee experience gedurende de gehele employee journey.

Andere boeken door Wenda Bolink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

VOORWOORD 8

BEGRIPPENLIJST 10

DE EMPLOYEE JOURNEY IN EEN NOTENDOP 16

INLEIDING 20

TRENDS EN ONTWIKKELINGEN 30

EEN STEVIG FUNDAMENT 38

DE ZES BEÏNVLOEDINGSFACTOREN 46
Leiderschap 49
Interne communicatie 55
Professioneel en persoonlijk leren en ontwikkelen 64
Duurzame inzetbaarheid 69
Empowering environment 79
Sociale dynamieken 88

FASE I. ORIËNTEREN & SOLLICITEREN 106
Zichtbaarheid van het werkgeversmerk 121
Preboarding 151
Cases fase I. Oriënteren & solliciteren 158

FASE II. WERKEN BIJ DE ORGANISATIE 166
Onboarding 170
Re- en crossboarding 174
Cases fase II. Werken bij de organisatie 184

FASE III. UITSTROOM 198
Afscheid nemen 201
Alumni-activiteiten 208

DANK! 214

OVER DE AUTEURS 216

LITERATUURLIJST 218

INDEX 226

Aanbevolen live events...

maandag 26-09-2022

Veranderkunde

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Onboarding
    Ardiënne Verhoeven
    Onboarding
    € 42,95
  • Bijna alles wat je moet weten over psychologie
    Pedro De Bruyckere
    Bijna alles wat je moet weten over psychologie
    € 27,99
  • Koers naar talent in overvloed
    Bart Moens
    Koers naar talent in overvloed
    € 32,00
  • Computer Security: Principles and Practice, Global Edition
    William Stallings
    Computer Security: Principles and Practice, Global Edition
    € 80,09
  • Interprofessioneel en interdisciplinair samenwerken in gezondheid en welzijn
    Andre Vyt
    Interprofessioneel en interdisciplinair samenwerken in gezondheid en welzijn
    € 19,10
  • Fit for the Future
    Sarah Detaille
    Fit for the Future
    € 37,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De employee journey

        De employee journey
        Sascha Becker , Wenda Bolink
        /