Lees verder
Clive Thomspon woont in Brooklyn en is freelance journalist en blogger. Hij schrijft voor The New York Times Magazine, Wired en Fast Company.
Meer over Clive ThompsonWe worden steeds slimmer
Hoe apps, gadgets en social media ons intelligenter maken
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789491845147Samenvatting
"We moeten dankbaar zijn voor zo’n profetische en heldere vertolker van onze veranderende technologische cultuur." – Joshua Foer, auteur van 'Het geheugenpaleis'
Wie slimme zoektermen gebruikt op Google heeft een bijna oneindig geheugen. Gebruikers van social media ontwikkelen een vorm van intuïtie voor onderwerpen die ze volgen, ook wel 'ambient awareness' genoemd. En dagelijks maken miljoenen mensen gebruik van handige apps en software-tools om betere beslissingen te nemen.
'We worden steeds slimmer' gaat over hoe technologie ons denkvermogen vergroot. Clive Thompson laat op meeslepende wijze zien hoe onze 'denkgereedschappen' zoals e-mail, zoekmachines en spreadsheets, zich de laatste jaren in sneltreinvaart ontwikkeld hebben. Aan de hand van spraakmakende voorbeelden, zoals de 76-jarige miljonair die zijn hele leven digitaal registreert en 18-jarigen die hun gedachten niet meer uitwerken op papier maar in filmpjes, geeft hij een fascinerend perspectief op hoe onze denkwereld aan het veranderen is, en verkent hij wat dit betekent voor de toekomst.
"Knispert van de ideeën en suggesties" – De Groene Amsterdammer
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (5)
Over Clive Thompson
Inhoudsopgave
Wij allesonthouders
Denken in het openbaar
De nieuwe vormen van geletterdheid
De kunst van het vinden
De naar puzzels hunkerende wereld
De digitale school
Ambient awareness
De verbonden samenleving
Epiloog
Woord van dank
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan