Jeroen van den Berg (1967) is expert in warehouse management. In zijn werk als adviseur, auteur, trainer, spreker of onderzoeker, daagt hij mensen uit om de big picture te zien en de obstakels te overwinnen die vooruitgang tegengaan in bedrijven.
Meer over Jeroen van den BergHighly Competitive Warehouse Management
Action Plan for Best-in-Class Performance
Paperback Engels 2021 3e druk 9789492505019Samenvatting
Waarom zijn sommige distributiecentra in staat om excellente prestaties te leveren terwijl veel anderen dagelijks worstelen om de goederen de deur uit te krijgen? 'Highly Competitive Warehouse Management' ontrafelt de geheimen van best-in-class magazijnen en laat zien hoe zij concurrentievoordeel creëren voor bedrijven.
Met de bijbehorende Warehouse Maturity Scan hebben logistiek en supply chain managers een tool om de huidige staat van hun operatie te meten. Op basis van de uitkomsten, biedt de auteur een systematisch en flexibel actieplan voor verbetering, waarbij menselijk gedrag, procesontwerp, warehouse-managementsystemen en ketenafstemming hand in hand gaan. Deze hulpmiddelen, samen met case studies, gedetailleerde voorbeelden en uitdagende vragen zullen uw distributiecentra vooruit helpen tot het niveau van de best-in-class.
"Van den Berg laat duidelijk zien, met veel praktische voorbeelden, hoe hedendaagse management tools gebruikt worden voor warehouse management." - Robert Kaplan, Harvard Business School en ontwikkelaar van de Balanced Scorecard en time-driven activity-based costing
"In twee jaar tijd, veranderde Highly Competitive Warehouse Management ons distributiecentrum van de underdog in de top dog van de luchtmachtketen." - Majoor Peter van Winkel, Ministerie van Defensie
"Jeroen van den Berg laat krachtig zien dat warehouse management - vaak ondergewaardeerd - essentieel is voor het bereiken van hoogstaande operationele en financiële prestaties voor de meeste hedendaagse ondernemingen." - John Gattorna, Auteur van Dynamic Supply Chains
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
HOW TO READ THIS BOOK 9
CHAPTER 1 HIGHLY COMPETITIVE WAREHOUSE MANAGEMENT 11
1.1 Competitive Advantage 13
1.2 Best-in-Class Supply Chain Performance 19
1.3 The Clean Socks Experiment 21
1.4 Four Elements of Warehouse Optimization 25
1.5 Growth Path for Warehouse Optimization 30
1.6 Warehouse Maturity Scan 33
1.7 Summary 43
CHAPTER 2 THE CHALLENGE OF CHANGE 45
2.1 Change Management to Facilitate a Change-Oriented Culture 46
2.2 Warehouse Strategy to Give Direction 49
2.3 Warehouse Action Plan to Organize Evolution 62
2.4 Optimization Actions to Create Fun and Successes 69
2.5 Project Management to Give Guidance 74
2.6 Summary 78
CHAPTER 3 WAREHOUSING 79
3.1 Warehouse Justification 82
3.2 Material Handling 84
3.3 Warehouse Services 89
3.4 Warehouse Processes 95
3.5 Inbound Processes 97
3.6 Storage 101
3.7 Order Management 102
3.8 Outbound Processes 115
3.9 VAL 123
3.10 Cross-dock 124
3.11 Summary 124
CHAPTER 4 WAREHOUSE MANAGEMENT SYSTEMS 127
4.1 Standard WMS 129
4.2 WMS Modules 130
4.3 Real-time Communication 134
4.4 Material Handling Control 137
4.5 Interfaces 139
4.6 Summary 153
CHAPTER 5 EFFECTIVE WAREHOUSE MANAGEMENT 155
5.1 Service Level Agreements 156
5.2 Standard Operating Procedures 167
5.3 Activity-Based Costing 169
5.4 Performance Indicators 179
5.5 Summary 195
CHAPTER 6 PROCESS EFFICIENCY 197
6.1 Service Level Improvement 198
6.2 Efficiency Improvement 201
6.3 Flexibility Improvement 210
6.4 Compact Storage 212
6.5 Summary 213
CHAPTER 7 RESPONSIVE WAREHOUSE MANAGEMENT 215
7.1 Justification 217
7.2 Capacity Planning 219
7.3 Progress Monitoring 230
7.4 Task Management 232
7.5 Summary 240
CHAPTER 8 RESOURCE UTILIZATION 241
8.1 Utilization Improvement 242
8.2 Cut 243
8.3 Activate 245
8.4 Postpone 247
8.5 Space Utilization 249
8.6 Summary 250
CHAPTER 9 COLLABORATIVE WAREHOUSE MANAGEMENT 253
9.1 Discontinuities 255
9.2 Activity-Based Pricing 263
9.3 Synchronized Planning 266
9.4 Virtual Warehousing 273
9.5 Summary 278
CHAPTER 10 SERVICE ALIGNMENT 281
10.1 Rationalize 282
10.2 Accelerate/Decelerate 285
10.3 Balance 288
10.4 Summary 294
10.5 What’s Next? 294
REFERENCES 317
INDEX 321
ABOUT THE AUTHOR 329
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan