

Het einde van HRM
Een nieuw model voor het organiseren van werk in organisaties
Paperback Nederlands 2021 9789492528667Samenvatting
Nog te vaak is HR-beleid alleen gericht op werknemers in vaste dienst en niet op álle werkenden in een organisatie. Inmiddels werken bij organisaties veel medewerkers die anders kijken naar werk. Zij zijn tijdelijk in dienst, aan de organisatie verbonden als zzp’er of als externe dienstverlener. Toch worden deze groepen systematisch overgeslagen in het HR-beleid. Met alle gevolgen van dien.
Het is de taak van HR om de uitdagingen van de workforce of the future aan te gaan en zichzelf opnieuw uit te vinden. Het oude HR-paradigma moet worden losgelaten en plaatsmaken voor nieuw denken. Dit boek geeft een overzicht van deze veranderingen en een nieuw model voor een duurzame totale workforce-strategie. Het boek is daarmee een must voor iedere HR-professional die de regie wil pakken en voorop wil lopen in turbulente tijden.
"Een must-read! Wie nú de overgang maakt van traditioneel human resource management naar een total workforce approach, is nog net op tijd." – Inge Helmers, global learning and development manager, Marel
"Ik heb zelden een managementboek gelezen dat zo aansluit op mijn praktijk." – Dries van der Jagt, manager total workforce management, a.s.r. verzekeringen
Specificaties
Interviews en artikelen (1)
Over Roeland van Laer
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1: De arbeidsmarkt in perspectief
1 Ontwikkelingen op de arbeidsmarkt
2 Wat betekenen deze ontwikkelingen voor HRM?
Deel 2: Wat verstaan we onder Total Workforce management
3 Wat is total workforce management?
4 Duurzame inzetbaarheid
5 Total talent management
6 Strategic workforce planning
7 Total talent acquisition
8 Workforce analytics
9 Total workforce inkoopmanagement
10 HR-technologie
Deel 3: De invoering van TWM
11 TWM-volwassenheid
12 De businesscase: wat kan TWM opleveren?
13 Nieuwe rol van HR in het kader van TWM
Nawoord
Dankwoord
Over de auteur
Belangrijke begrippen
Bronnen en verdere inspiratie
Eindnoten
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan