Lees verder
Dale Carnegie (1888-1955) was een Amerikaanse schrijver.Zijn bekendste werk is 'Hoe je vrienden maakt en mensenbeïnvloed' - 'How to win friends and influence people' dievoor het eerst verscheen in 1936. Het kan gezien wordenals een ware managementklassieker en staat nog steeds inde bestverkocht lijsten in veel landen.
Meer over Dale CarnegieLuister! - De kunst van effectieve communicatie
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789492665362Samenvatting
Iedereen vindt het leuk om over zichzelf te praten. Van de schoonheidssalon tot de directiekamer delen mensen hun gevoelens, ideeën en gedachten over elk onderwerp dat je maar kunt bedenken. Maar als iedereen aan het praten is, wie luistert er dan? Raak je gefrustreerd wanneer je met iemand op je werk of in de privésfeer praat? Weet je niet waarom je altijd maar dezelfde gesprekken voert? 'Luister!' van Dale Carnegie kan je helpen om door die barrières heen te breken en de diepe betekenisvolle relaties te creëren die je altijd al had willen hebben.
Dale Carnegie’s 'Luister! De kunst van effectieve communicatie' is een grondige verkenning van de kunst van het luisteren als een instrument om relaties mee op te bouwen. Wat zijn de factoren die effectief luisteren creëren? Hoe kun je decoderen wat iemand echt probeert te zeggen? Wat als ze boos worden wanneer ze praten? Wat als jij boos wordt? Hoe kun je luisteren zodat de ander zich gehoord voelt?
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Dale Carnegie
Inhoudsopgave
Inleiding XIII
Deel een: Factoren van de ontvanger
Hoofdstuk 1. Frames en filters van de ontvanger 1
Hoofdstuk 2. De zeven soorten luisteraars 13
Hoofdstuk 3. De vier vormen van luisteren 23
Mijn luisterjournaal, deel een 29
Deel twee: Factoren van de zender
Hoofdstuk 4. Frames en filters van de zender 35
Hoofdstuk 5. Coderingsfactoren 45
Hoofdstuk 6. Verschillen in communicatiestijl 53
Mijn luisterjournaal, deel twee 63
Deel drie: Je luistert niet! Communicatiestoringen
Hoofdstuk 7. Conflict 71
Hoofdstuk 8. Je conflictstijl 85
(en wat dat over luisteren zegt)
Mijn luisterjournaal, deel drie 99
Deel vier: Effectieve luistertechnieken
Hoofdstuk 9. De Einsteinfactor: stop nooit met vragen stellen 109
Hoofdstuk 10. Pokerface 123
Hoofdstuk 11. Luisteren in het nieuwe millennium 137
Mijn luisterjournaal, deel vier 147
Conclusie 151
Intuïtie: De kunst van het naar jezelf luisteren 157
Veertien dagen naar beter luisteren 165
INDEX 179
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan