Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 21% korting

Handboek communities (licht beschadigd)

De kracht van sociale netwerken

Ingenaaid Nederlands 2009 9797090010071
Top 100182 dagen in de Top 100
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 21% korting

Samenvatting

Wie op internet een rol van betekenis wil spelen, stelt het publiek centraal. Het deelnemen aan communities en social media is voor steeds grotere groepen mensen een dagelijks terugkerend fenomeen. Bloggen, hyven en twitteren zijn werkwoorden geworden. Bedrijven, verenigingen, belangenorganisaties en overheidsinstellingen zien nog lang niet altijd het enorme potentieel van online communities en de positieve effecten die ze met het creëren van een community kunnen bereiken.

Erwin Blom stond aan de wieg van talrijke succesvolle sites en communities. In zijn boek geeft hij tal van best practices uit het rijke onlinemedialandschap en laat hij zien waarom bepaalde sites groot zijn geworden. Hij ontwikkelde een Social Media Model waarmee u zelf een succesvolle community kunt starten.

Erwin Blom heeft wat screenshots verzameld om het verhaal uit te beelden. Dankzij social media en zonder kosten aandacht voor een boek dat nog moet uitkomen. Mond-tot-mond-reclame is zo oud als de weg naar Rome, maar de huidige media vergroten de snelheid en het bereik:
Het verhaal van het Handboek CommunitiesView more documents from erwblo.

Specificaties

ISBN13:9797090010071
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:170
Uitgever:AW Bruna
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2009
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (2)

De lessen van mister Internet
Pierre de Winter | 22 januari 2010
In het Handboek communities legt Erwin Blom ons uit hoe je een online community opzet en tot een succes maakt. Hij is niet de eerste die dat doet, maar Blom - verantwoordelijk voor de successen van VPRO-muzieksite 3voor12 - heeft er echt verstand van.
Lees verder
Handboek communities
Perry Oostrum | 3 december 2009
Tien jaar is in de wereld van internet en communities een eeuwigheid, een eeuwigheid waarin de wereld volledig veranderen kan. Werd een decennium geleden op internet nog de dienst uitgemaakt door klassieke mediapartijen - voor zover dat ook maar iets voorstelde - nu bepalen nieuwe spelers het beeld. Bloggen, twitteren, hyven - termen die toen nog niet eens bestonden - zijn inmiddels werkwoorden geworden. Maar wat is het, wat moet je ermee? Moet je er wel iets mee? 'Handboek communities' van Erwin Blom geeft vuistregels voor het inzetten van sociale netwerken en laat aan de hand van voorbeelden zien hoe sommige Nederlandse sites groot geworden zijn op dit immer uitdijende speeldveld.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
50 stemmen
18
20
9
2
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Erwin Blom over communities
Pierre de Winter 10 februari 2010 Via Twitter verkocht @erwblo al vele exemplaren van zijn Handboek communities. In dit boek ‘deelt’ Erwin Blom zijn kennis van online communities. ‘Voor de klassieke zenders is de uitdaging: hoe combineer je je autoriteit met de kracht van het publiek? Waarin ligt je toegevoegde waarde?’ M&L vraagt Blom naar zijn grootste succes. En wat betekent het inzetten van communities voor je bedrijf?
interview
Erwin Blom: ‘Communities en social media kun je niet meer negeren’
Paul Groothengel 19 november 2009 Steeds meer mensen zijn actief op Hyves, Flickr, YouTube, Facebook, My Space en LinkedIn, en bloggen of twitteren er vrolijk op los. Netwerken van mensen met dezelfde interesses, doelen of belangen floreren, de rol van communities en social media is niet meer weg te denken. Mediaspecialist Erwin Blom van The Crowds schreef het Handboek Communities, ‘voor iedereen die communities en social media wil leren kennen, begrijpen en succesvol wil inzetten’.

Over Erwin Blom

Erwin Blom (Wormer, 1961) is afgestudeerd aan de School voor de Journalistiek in Utrecht. Na zijn opleiding publiceerde hij voor onder meer Vara TV Magazine, de Journalist, Parool, Volkskrant, NME en Wired. Verder maakte hij radio voor KRO, VPRO, Radio Noord-Holland en de BBC. In 1994 raakte hij gegrepen door de mogelijkheden van internet. Hij begon als programmamaker met de afdeling Digitaal van de VPRO samen te werken en schoof langzamerhand steeds meer richting nieuwe media op. In 1999 werd Blom hoofd van de afdeling Digitaal van de VPRO, de afdeling die naast 3VOOR12 voor projecten als Cinema.nl, Bieslog, Holland Doc en /Geschiedenis verantwoordelijk is en onder leiding van Blom in binnen en buitenland onderscheidingen oogste. Zo werd bijvoorbeeld de genoemde Prix Europa twee maal gewonnen en kwamen door de afdeling Digitaal gerealiseerde projecten vijf maal achter elkaar als winnaar van de Zilveren Pritchett Prijs (de internet variant van de Nipkow schijf) uit de strijd. In 2008 startte Blom samen met Wessel de Valk en Idse de Pree mediabedrijf The Crowds, een onderneming gespecialiseerd in zogenoemde 'social media'. In datzelfde jaar won hij met zijn weblog de Dutch Bloggie in de categorie 'internet'. In 2009 bracht Blom het 'Handboek Communities; De kracht van sociale netwerken' uit. Aan de hand van eigen ervaring, betrokkenheid van meer dan 100 (ervarings) deskundigen en best practices behandelt hij de succesfactoren en valkuilen van social media. In 2010 werd Blom genomineerd als Trendwatcher Of The Year in de categorie media / technologie. 2011 was het jaar waarin The Crowds het initiatief nam tot Fast Moving Targets, een platform over innovatie op het gebied van media, communicatie en technologie. Ook werd hij genomineerd als TrendWatcher Of The Year 2012 in de categorie technologie.

Andere boeken door Erwin Blom

Inhoudsopgave

Dank
Voorwoord
Voorwaarden
Wie?
Wat?
Waarom?
Hoe?
Inhoud
Communitymanagement
Hoeveel
PS

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek communities (licht beschadigd)