Jan Willem van den Brink en Maarten van Os vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten.
Meer over de auteursOpdrachtgever gezocht + Waarom doen ze het niet gewoon
Krokoboek pakket
Gebonden Nederlands 2024 9797090150173Samenvatting
Voordeelpakket met de boeken Opdracht gever gezocht en Waarom doen ze het niet gewoon?
Over Opdrachtgever gezocht:
Wat veel inhoudsdeskundige professionals remt bij het actief verwerven van opdrachten, is het gevoel dat ze zichzelf opdringen. Klanten hebben er immers een hekel aan om iets aangesmeerd te krijgen. Ze willen wél graag geholpen worden. Liefst door mensen die ze kunnen vertrouwen en die verstand van de inhoud hebben.
Het is daarom geen gek idee om als professional zelf je opdrachten te verwerven. Je komt eerder aan tafel, en adviseert over de beste oplossingsrichting. Zo word je meer vertrouwd adviseur. En het levert natuurlijk mooiere en beter passende opdrachten op. Wat ook nog eens goed is voor je carrière.
Maar hoe doe je dat op een manier die bij je past? Met de werkwijze en tips uit dit boek vind je makkelijker opdrachtgevers voor jezelf en je collega’s. En wordt opdrachten verwerven een leuker onderdeel van je werk.
Over Waarom doen ze het niet gewoon:
Hoe zorg je als leider, dat je consultants en techneuten meer bijdragen aan het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers? Dat ze buiten hun directe vakinhoud wat meer ondernemend zijn.
Hoe krijg je mensen gemotiveerd om bij te dragen aan onderwerpen als het signaleren van opdrachten? Hoe stimuleer je dat ze er tijd voor nemen? En vooral: hoe zorg je dat ze echt in actie komen?
Begeleiden van mensen op het ondernemende deel van het werk, vraagt een andere stijl van leidinggeven dan begeleiden op het vakinhoudelijke deel.Daarmee mochten we de afgelopen jaren veel managers en organisaties helpen. Met veel plezier en succes. En natuurlijk ook met soms de nodige leermomenten voor alle betrokkenen. De ervaring die we daarbij opdeden, delen we graag.
Een boek met best practices en een overzicht van valkuilen. Met een aanpak die helpt om je mensen op ondernemend vlak in beweging te krijgen.
Specificaties
Over Maarten van Os
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan