Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Ronald Bogaerds | 29 juni 2020 | 3-4 minuten leestijd

Street smart sales - 8 powerskills

Wil je meer verkopen? Word dan een street smart verkoper. In mijn gelijknamige boek leg ik uit hoe belangrijk het is dat je zelfvertrouwen uitstraalt en de taal van de klant spreekt.

Verkopen kun je leren. Daarom is voor iedereen mogelijk om een betere verkoper te worden. Het boek Street smart sales helpt je om op een andere manier naar verkopen te kijken. Als je street smart bent, weet je hoe belangrijk het is om je goed voor te bereiden. Je weet ook dat je alert moet zijn en zelfverzekerd over jezelf en wat je doet. Het gaat niet alleen om ervaring, maar zeker ook om de kennis die je nodig hebt over jezelf en gedrag van anderen. Het is belangrijk om te weten hoe mensen naar je kijken. Op deze manier kun je slimmer, sneller en beter reageren op anderen, waardoor je de kans op succes vergroot. Daarnaast is goed dat jij bewust kiest voor je persoonlijke ontwikkeling. Kritisch naar jezelf kijken en leren van je eigen fouten en fouten van anderen, is de sleutel voor jouw sales-succes.

Fouten maken en groeien
In de afgelopen twintig jaar heb ik talloze producten en diensten verkocht. Daarnaast heb ik duizenden verkopers getraind en geholpen om hun targets te halen. Naast trainen en coachen heb ik vooral veel geluisterd en onderzoek gedaan naar de verschillen tussen succesvolle en niet succesvolle verkopers. Ik heb verkopers fouten zien maken, ik heb ze zien groeien en ik heb veel successen mogen vieren met de beste verkopers van Nederland. Wat me is opgevallen, is dat in veel salesorganisaties dezelfde fouten worden gemaakt. Dit heb ik gezien bij A-merken en bij kleinere ondernemingen. Maar dat wil niet zeggen dat je zomaar kunt kopiëren wat wél werkt, want elke verkoper is anders. Als verkoper of ondernemer moet je ontdekken welke manier van verkopen bij jou past. Ontdek jouw eigen aanpak. Wat vertel je over je bedrijf, welke vragen stel je, hoe reageer je op bezwaren? En op welke manier vraag je om de order?

Gewoon de telefoon pakken
Het grootste probleem van mensen die acquisitie moeten doen, is dat ze niet gewoon de telefoon pakken. Dit heeft alles te maken met voorbereiding en mindset. Je moet weten wie je gaat benaderen. Je moet weten wat je gaat zeggen en weten hoe je kunt reageren op bezwaren. En vooral een duidelijk doel stellen. Je hebt geen keuze: je maakt pas kans op een klant als je met hem in gesprek gaat.
In het boek Street smart sales leer je welke 8 powerskills je moet ontwikkelen om een topverkoper te worden. Deze sales-skills kun je inzetten op de manier die bij jou past. Per onderdeel geef ik tips en uitleg over de manier hoe je ze kunt toepassen. Met leuke en inspirerende verhalen deel ik mijn eigen ervaringen en ervaringen van andere topverkopers. Het is een praktisch boek dat je in een ruk uitleest en waarbij veel onderwerpen logisch zijn en je denkt: ‘daar moet ik toch eens beter op gaan letten'.

Dit is wat je gaat leren:
- Hoe ontwikkel je de mindset van een topverkoper?
- Waarom is personaliseren zo belangrijk en hoe pak je dan aan?
- Waarom is het stellen van doelen noodzakelijk om gemotiveerd te blijven?
- Hoe kun je structuur aanbrengen in je werk en je verkoopgesprekken?
- Hoe kan ik een potentiële klant het beste beïnvloeden?
- Welke vragen moet ik stellen?
- Hoe kan ik het beste ‘closen'?
- Welke verhalen kan ik gebruiken om anderen te overtuigen?
- Je leert je gemakkelijk vertrouwen creëert bij je prospect.

Afsluitend vertel ik nog een persoonlijk verhaal over mijn eigen straatwijsheid, hoe ik mezelf heb weten te motiveren.
Dit boek is geschreven voor ondernemers, startende verkoper en zeker ook voor ervaren verkopers. Ben je op zoek naar nieuwe inspiratie en manieren om betere verkoopgesprekken te voeren, dan is dit boek zeker een aanrader voor jou.

Ronald Bogaerds is verkooptrainer, spreker en adviseur. Hij is directeur van Sales Academy en was eerder commercieel verantwoordelijk voor Improvers, een van de beste salesorganisaties van Nederland. Hij wordt ingehuurd door organisaties als Essent, SDU, Postcodeloterij, Telfort en andere zakelijke dienstverleners om verkopers te leren hun targets te halen.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden