Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.

Preview

Christine van der Linden | 8 januari 2021 | 2-3 minuten leestijd

De PR-factor - Bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content

Steeds meer bedrijven zien in eigen content dé manier om met klanten te communiceren. Juist in een tijd waarin de communicatie toeneemt en maatschappelijke ontwikkelingen in hoog tempo voorbijkomen, is het belangrijk om als merk consistent en helder te communiceren.

Hoe maak je relevante content die voor klanten, media, consumenten en ook eigen medewerkers inspirerend is om te lezen, naar te luisteren, te kijken en te delen met anderen? De antwoorden vind je in De PR-factor.

Wij helpen het bedrijfsleven graag verder met het relevant maken van hun content. Met onze theorie en tips kan iedereen zelf aan de slag. Of je nu MKB-decisionmaker bent of een vakgenoot. Tijdens ons werk als business consultant merken we steeds vaker dat mensen op niet-communicatiefuncties behoefte hebben aan inzicht in hoe je PR strategisch kunt inzetten. En hoe PR kan bijdragen aan je reputatie. In het boek putten we uit onze jarenlange kennis en ervaring als communicatiestrategen. We leggen uit hoe je de basis legt voor je PR-strategie. Hoe je zelf de regie neemt in je PR tot en met het meten van resultaten en tussentijds bijsturen om jouw bedrijf of merk te laten groeien.

Goede bedrijfscontent die trending wordt op sociale media. Die tienduizenden keren wordt geliket en zelfs redacties de moeite waard vinden. Dat is content die de reputatie van je merk een stevige boost geeft. Zelden zijn die inspanningen het resultaat van toevallige omstandigheden, veel vaker zit er een gedegen plan van aanpak achter. We hebben ontdekt dat vier elementen hierin vaak een belangrijke rol spelen: actualiteit, verrassing, aansprekende dragers en mogelijkheid tot identificatie.

Succes-cases die in het boek worden behandeld zijn onder meer het 50-jarig bestaan van Transavia, de campagne 'Wees Lief voor Elkaar' van Sesame Workshop, de storytelling van Beemster kaas en de spectaculaire operatie op open zee waarbij een cruiseschip op het zware ladingsschip BOKA Vanguard van Boskalis geladen is. Stuk voor stuk voorbeelden van merken die met een geregisseerde PR-aanpak veel succes oogsten.

Ook hebben we onderzoek gedaan naar hoe journalisten denken en hun nieuwsaanbod afwegen. In het boek geven zij tips over hoe je jouw boodschap terug kan lezen in krantenkolommen en magazines, op blogs en andere nieuwssites. Wanneer er een vrij sterke commerciële boodschap achter zit, kan het een reden zijn voor journalisten om niks met het bericht te doen. Zij moedigen dan ook aan om zeker in de eerste twee alinea's de commerciële boodschap achterwege te laten.

De PR-factor is een soort GPS dat je langs modellen, theorie en voorbeelden navigeert. Je kunt zelf bepalen wat bij jou past en wat juist niet. Het helpt je om boodschappen te formuleren en die succesvol over te brengen naar jouw doelgroepen.

Christine van der Linden werkt als businessmodel innovator, communicatiestrateeg, moderator en reporter. Dat doet zij internationaal vanuit de standplaatsen Amsterdam en Cannes. Carla de Barros Barbosa is een business consultant en communicatie-expert. Op basis van externe ontwikkelingen biedt ze organisaties strategische richting en geeft ze vorm aan hun communicatiestrategie. Als Nederlands-Portugese opereert ze vanuit Amsterdam en Lissabon.

Ze zijn de auteurs van De PR factor.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden