Krijn Soeteman is technologie- en wetenschapsjournalist en volgt de bitcoin- en cryptovalutawereld sinds eind 2011. Daarnaast heeft hij gewerkt als programmamaker bij televisie en science center.
Meer over Krijn SoetemanCryptovaluta voor Dummies
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2022 2e druk 9789045358642Samenvatting
Vraag je je af of hoe het nu eigenlijk zit met al die verschillende cryptovaluta zoals Bitcoin, Ethereum, Litecoin, Ripple, Monero, IOTA en Icon? Waarom is er een blockchain voor nodig? Wat is daar het voordeel van en wanneer heb je er niets aan? En is valuta eigenlijk wel het juiste woord? Maar ook: hoe werkt handelen op cryptobeurzen en kun je er (nog) snel rijk mee worden? Hoe werken eigen wallets en wat zijn 'smart contracts'? Wat is een NFT en wat kan je ermee?
In dit boek vind je in begrijpelijke taal de antwoorden op deze en vele andere vragen rond cryptovaluta.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel 1: De geschiedenis van geld en de komst van bitcoin
HOOFDSTUK 1: Het begin: geld
HOOFDSTUK 2: Cryptovaluta
HOOFDSTUK 3: Bitcoin
HOOFDSTUK 4: Altcoins en forks
Deel 2: De komst van ethereum en smart contracts
HOOFDSTUK 5: Ethereum, smart contracts en heel veel mogelijkheden
HOOFDSTUK 6: Alles wordt een token
HOOFDSTUK 7: Wallets uitgebreid
HOOFDSTUK 8: ICO’s en airdrops
HOOFDSTUK 9: NFT’s en web 3
Deel 3: Geld verdienen met cryptovaluta en verschillende toepassingen
HOOFDSTUK 10: Geld verdienen met cryptovaluta
HOOFDSTUK 11: Ecosystemen
Deel 4: Het deel van de tientallen
HOOFDSTUK 12: Tien grote handelsplatformen
HOOFDSTUK 13: Tien misvattingen rond cryptovaluta
Verklarende woordenlijst
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan