Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Opinie

De top 3 van Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat. Hij is een fervent lezer, maar mocht maar drie boeken in zijn top 3 zetten...

Nienke van Oeveren | 14 mei 2013 | 1-2 minuten leestijd

1 Ruwe wereld door Peter Maass
‘Eigenlijk kan ik wel dertig top 3’s maken… Mijn eerste boek is een mooi boek uit de categorie boeken die vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Hierin horen bijvoorbeeld de boeken van Jeroen Smit en Manfred Kets de Vries. Journalist Peter Maass legt in Ruwe wereld het verband tussen landen met olie en armoede en corruptie. Met verbazing beschrijft hij hoe mensen er in meegezogen worden en er maar moeilijk tegenin kunnen gaan.’

2 De guerrillamarketingrevolutie door Cor Hospes
‘Mijn nummer 2 is een boek dat je juist meteen kunt toepassen. De wereld wordt platgebombardeerd door reclame, schrijft Cor Hospes. Hij heeft daarom een eigen aanpak gemaakt voor marketing die opvallend én relevant is. Door alle voorbeelden uit verschillende branches blijkt dat je guerillamarketing eigenlijk in iedere branche kunt toepassen. Ik werk veel in de gezondheidszorg, maar daar is de marketing toch anders. Met Valentijnsdag bij ziekenhuizen een roos uitdelen en een rode loper leggen?’

3 Redefining Health Care door Michael Porter, Elizabeth Olmsted Teisberg
‘De zorg is een aparte sector. Porter wijdt er dan ook een boek aan. Hij pleit voor het centraal stellen van gezondheidswinst. De zorg moet niet concurreren op kosten en prijs, maar op de waarde die zij hun patiënt/klant leveren. Redefining Health Care is een aanjager om de zorg anders te bekijken. Een goed boek, onderbouwd met voorbeelden en onderzoek. Ex-minister Klink en anderen zijn dan ook bezig om dit gedachtegoed te vertalen naar de Nederlandse situatie. Ik ben een fan van Porter: hij schrijft degelijke, dikke boeken. Maar ze kloppen en kunnen na dertig jaar nog mee.’

Over Nienke van Oeveren
Nienke van Oeveren is redacteur van managementboeken. Via haar bedrijf Boekredactie begeleidt zij auteurs bij het uitgeven van boeken en ook werkt zij voor gevestigde uitgevers. Zij heeft Nederlands en Book and Digital Media gestudeerd en werkte jarenlang bij Managementboek.nl.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Michael Porter, Elizabeth Olmsted Teisberg
Redefining Health Care

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden