Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Coachingskalender 2021 - Vernieuwing

Om de zoveel tijd ben ik een product kwijt in de supermarkt. Nieuwe verpakking: andere kleuren, soms met grote letters ‘vernieuwd’. Ik vond dat altijd wat overdreven, waarom zou je het uiterlijk van wasmiddel, pindakaas of koffie veranderen, als het product hetzelfde blijft? Lastig voor je klanten toch? Of misschien valt het ze niet eens op.

Francine ten Hoedt | 5 oktober 2020 | 2-3 minuten leestijd

Nu de omslag van de Coachingskalender drastisch is veranderd, begrijp ik ineens meer van nieuwe verpakkingen. De oude welbekende felgekleurde omslag met allerlei iconen voelde al een tijdje niet meer passend bij de kalender en het schrijverscollectief. Wat zeven jaar geleden nog nieuw en verfrissend was, is intussen alweer verouderd, zo snel gaan de ontwikkelingen. En dan komt de periode van wikken en wegen. Gaan we een nieuwe omslag doen? Zullen onze vaste kopers ons dan nog wel terugvinden in de winkel? Die willen we niet verliezen, die vinden we zo waardevol, dat begrijp je. Tegelijkertijd kan een andere omslag ook weer nieuwe kopers trekken en dat is ook niet verkeerd.

Als we dan een nieuwe omslag maken, hoe gaat hij er uit zien? Moet het alleen maar een beetje anders, om de continuïteit te behouden? Of juist helemaal radicaal anders? Een nieuw ontwerp, nieuwe kleuren, ander lettertype? Gelukkig heeft de uitgever geweldige ontwerpers, daar hoeven we ons geen zorgen om te maken.

Gaan we de titel veranderen? Is de subtitel ‘Scheur je Los’ na zo’n 20 jaar en minstens 80 concurrerende scheurkalenders niet wat ouderwets en overbodig? Aan de andere kant is zo’n subtitel ook weer een ankerpunt voor onze vaste lezers. Voelt het dan niet naakt en onherkenbaar, alleen maar ‘Coachingskalender’?

Of gaan we naar een andere subtitel? ‘Voor iedereen die wil vlammen op het werk’ zei Marloes van Beersum begin dit jaar tijdens een gesprek. Die sloeg direct aan bij mij. Want dat is toch ook waar we met ons allen de kalender voor maken. Om samen werken en samen leven elke dag een kleine boost te geven.  Werken kost zoveel vrije tijd, die je beter productief, zinvol, positief en plezierig kunt besteden dan verspillen aan gedoe en gezeur.

En zo heeft de Coachingskalender dit jaar een volledig andere omslag gekregen en ik ben er zo blij mee. Omdat hij zo passend is bij wie ik als onze lezers zie: bereid om de vaste grond los te laten om verder te groeien; durven instappen, ook al zie je niet wie de ballonvaarder is; zin om naar verre, onbestemde oorden te vliegen of juist dicht bij huis te blijven en bovenal: in beweging en tijd nemen om even stil te staan.

Omdat hij zo passend is bij ons, het schrijverscollectief: veelkleurig al oogt het plaatje rustig en harmonieus; in beweging maar met voldoende ruimte om rustig te kijken, net zoals een echte ballonvaart; even boven het maaiveld, zodat je meer kunt zien dan alleen het plekje waar je bent.

Omdat hij zo passend is bij de inhoud: elke dag een spreuk, quote of vraag om je los te rukken van de waan van alledag en je even te laten zweven om vervolgens te kunnen landen met een ander inzicht.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jullie, onze lezers van de nieuwe omslag vinden. Laat je het even weten?

Francine ten Hoedt hoofdredacteur van de Coachingskalender

Over Francine ten Hoedt

Francine ten Hoedt is conflictkundige en heeft sinds 1999 een eigen bedrijf, Hat Trick consultancy. Ze bemiddelt, coacht, traint en adviseert. Daarnaast is ze auteur van diverse boeken en artikelen op het gebied van mediation, conflictcoaching en communicatie en ontwikkelaar van leergangen, workshops en multimediamateriaal voor conflictbemiddelaars en coaches.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden