OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
149 resultaten
recensie
Personeelsmanagement
12 februari 2025
Daniëlle de Jonge
2-4 minuten leestijd
Het is dan wel een managementboek, maar het overgrote deel van ‘Green hearts, Great business’ kun je óók gebruiken in persoonlijke situaties. Want duurzaamheid omarmen is zowel zakelijk als privé keihard nodig. Manon van Leeuwen schrijft met een aanstekelijk enthousiasme, kwetsbaarheid en humor, waardoor je popelt om met alle tips en inzichten aan de slag te gaan.
recensie
Marketing
6 januari 2025
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Met zo’n titel wek je meteen mijn nieuwsgierigheid. Want als er wat hapert in een klantrelatie is het heel verstandig om dat aan te pakken en vervolgens alsnog jarenlang met elkaar verder te gaan. Alleen is dat niet specifiek waar ‘Relatietherapie voor klantliefhebbers’ van Harald Pol zich op richt.
recensie
Marketing
19 december 2024
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Duurzame ambities: steeds meer bedrijven hebben ze. En wanneer je die ambities hebt omgezet in nieuwe diensten of producten, dan is het wel zo handig om ze ijzersterk in de markt te zetten. Daar komt ‘Duurzame verleiding’ om de hoek kijken. Marjolijn Meynen en Ed Stibbe leggen je in een vlot leesbaar en praktisch boek uit wat er nodig is om je marketing op orde te hebben.
recensie
Marketing
31 oktober 2024
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Wil je klanten of passanten? Die vraag mag ik graag stellen tijdens presentaties of strategiesessies over acquisitie en relatiebeheer. Het antwoord is logischerwijs meestal: klanten.
recensie
Marketing
7 augustus 2024
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
‘They Ask, You Answer’ van Daniëlle Navas- Brandt is een boek over een innovatieve benadering van marketing en verkoop. De nadruk ligt erin op het beantwoorden van de vragen van klanten als een kernstrategie voor het opbouwen van vertrouwen en daardoor groei van je business. Dat maakt nieuwsgierig!
recensie
Communicatie en media
10 juli 2023
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Chantal Schinkels zet in ‘Het koopinfuus’ heel uitgebreid uiteen hoe e-commerce er alles aan doet om consumenten zo veel mogelijk geld uit te laten geven en helpt je om niet verslaafd te raken aan online shoppen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 juni 2023
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Creativitijd. Dat vind ik zo’n goed woord! Omdat creativiteit zich niet een hokje laat zetten, je niet op afroep briljante ideeën uit je mouw schudt of omdat sommige oplossingen nou eenmaal inweektijd nodig hebben. Topterm dus wat mij betreft. Want nieuwe inzichten en antwoorden kosten tijd. En een verfrissende aanpak helpt vaak ook. Precies daarover gaat ‘De kracht van een slecht idee’ van Rico Bakker – creatieve denker bij uitstek.
video
Reclame en verkoop
9 januari 2023
Daniëlle de Jonge
Klanten verwachten steeds meer en dat vraagt om een eigentijdse manier van klantgerichtheid en commercie. Onderscheidende kracht is essentieel! En die vind je niet in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. In het prikkelende boek Human2Human beschrijft Daniëlle de Jonge helder en to the point hoe je van klanten ambassadeurs maakt. Ter gelegenheid van de geactualiseerde editie geeft Daniëlle in deze Bookchat 3 tips om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te worden.
recensie
Marketing
13 december 2022
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Het lezen van dit boek enthousiasmeert elke beginnende en ervaren managementboekenschrijver, schrijft Daniëlle de Jonge, zelf auteur van drie bestsellers, na het lezen van Het Bestsellerboek van Charlotte Meindersma en Hanneke de Wit.
recensie
Communicatie en media
25 mei 2022
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Eén ding kan ik je alvast verklappen: ‘Verbaal Meesterschap’ is typisch zo’n boek dat je met stijgend enthousiasme leest en er nog vaak bij pakt voor wat frisse inspiratie. Althans, als het de bedoeling is dat je meer impact wilt maken in vergaderingen, bij allerlei werkbijeenkomsten of als je – net als ik – spreker bent en geregeld op het podium staat.
recensie
Internet en social media
17 maart 2022
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Heerlijk verfrissend! En een tikkeltje rebels. Dat ook, heel fijn. De nieuwe blik op hoe je in beeld kunt blijven bij klanten die Aartjan van Erkel beschrijft in ‘Nummer 1’ is de ideale manier om jezelf te onderscheiden.
recensie
Algemeen management
1 november 2021
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Life hacks. Ik ben al fan sinds ik ze jaren geleden ontdekte. Dus toen ik een boek over business hacks zag, was mijn interesse direct gewekt. Als ondernemer ben ik er altijd voor in om te kijken of ik zaken slimmer, makkelijker of sneller kan doen.
recensie
Psychologie
17 september 2021
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Dit is toch wel met stip het leukste managementboek dat ik tot nu toe dit jaar heb gelezen! Zo’n boek dat razend interessant is en tegelijkertijd weet te verbazen, irriteren, laat lachen en herkenning oproept.
recensie
Ondernemen
11 augustus 2021
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Blinkende sterretjesconfetti, zakje oploskoffie, auteursrechtsmoesjesbingokaart, snoepjes, buisje sterrenstof en dat alles in een gouden doosje. Oh ja, en het boek dus. Want zo ontving ik het knalgele exemplaar van Écht ondernemen.
column
Marketing
6 juli 2021
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vijfde aflevering, met Daniëlle's tips voor een ijzersterk relatiebeheer.
column
Marketing
29 juni 2021
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vierde aflevering, met Daniëlle's tips om echte aandacht te geven aan de klant, zelfs tijdens een videobelgesprek.
column
Marketing
15 juni 2021
Daniëlle de Jonge
5-7 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de tweede aflevering, met Daniëlle's tips om online een onderscheidende indruk te maken.
recensie
Communicatie en media
29 maart 2021
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Bekend maakt bemind en bemind worden bedrijven door fans. Échte superfans, ambassadeurs of hoe je ze ook wilt noemen. Van die enthousiastelingen die maar wat graag vertellen waarom ze zaken met je doen en jou aanraden om daar ook voor te kiezen...
nieuws
Marketing
21 januari 2021
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Loop jij al een tijd rond met het idee een managementboek te schrijven? Is het misschien wel jouw goede voornemen voor 2021? Wil je weten hoe je dat het beste aanpakt? Dan moet je deze blogpost zeker lezen.
recensie
Internet en social media
12 januari 2021
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Voor iemand die zelden thrillers leest was ik opvallend snel gegrepen door het verhaal van Steven Van Belleghem - bekend van managementboeken als When digital becomes human - in Eternal. Bij hoofdstuk 2 om precies te zijn.