OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2300032

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    42 resultaten
    recensie
    Marketing
    4 juni 2021
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    In Word eens volwassen! neemt Christiaan Slierendrecht je mee in een ‘transitiedrieluik' van oude naar nieuwe marketing. Vanuit zijn ervaring als ondernemer en mede-eigenaar van een bureau in digital marketing neemt hij je zowel mee in de diepte als in de breedte van het ‘nieuwe spel'.
    recensie
    Marketing
    26 maart 2021
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    De Online Marketing Tornado zou een ware pageturner kunnen zijn. Ware het niet dat je al lezend snel verleid wordt tot het in de praktijk willen brengen ervan. Hoewel er (gelukkig) geen oefeningen in staan is dit boek vooral een werkboek, en geen leesboek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    22 september 2020
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Van filosofie weet je dat het alle kanten op kan gaan. De auteur moet iets soortgelijks gedacht hebben bij dit boek. Een onsamenhangende verzameling van inzichten, ideeën, gedachtenspinsels, ervaringen en levenslessen om de lezer te inspireren eigen koers te varen en groter te zijn dan je omstandigheden.
    recensie
    Verandermanagement
    22 juni 2017
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    In Iedereen kan innoveren beschrijft Bart Stofberg de route om het innovatievermogen van organisaties te vergroten. Een boek met een duidelijk gestructureerde opzet.
    recensie
    Psychologie
    23 mei 2017
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    In Waarom? Op zoek naar wat ons werkelijk drijft gaat hersenonderzoeker Victor Lamme op zoek naar de werkelijke drijfveren van de mens. Een goed gekozen titel, want het dekt de inhoud met slechts één woord. Waarom doen we de dingen zoals we ze doen, is iets wat we ons vaak afvragen.
    recensie
    Strategisch management
    23 januari 2017
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Van sommige boeken vraag je je af waarom ze in boekvorm zijn uitgegeven. Vanwege de rijke inhoud die meer recht doet aan meer interactie. De plug&play organisatie is zo’n boek.
    nieuws
    Marketing
    9 december 2016
    Robert Buisman
    4-6 minuten leestijd
    Vorige week was ik bij de opening van de Jheronimus Academy of Data Sciences in ‘s-Hertogenbosch en nog geen week later zie ik de marketingliteratuurprijs naar een boek over Big Data gaan.
    recensie
    Strategisch management
    9 december 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    ‘Practise what you preach’ moet Monique Juffermans gedacht hebben toen ze dit boek schreef. Of zou ik moeten zeggen: toen ze dit boek creëerde. Want dat Het ei van Columbus meer is dan een (management)boek alleen, staat als een paal boven water.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 september 2016
    Robert Buisman
    3-5 minuten leestijd
    Met Gamification, de kracht van beleving gaat Horst Streck in op het combineren van elementen, principes en mechanismen uit de game-wereld de echte wereld. Specifiek gericht op het behalen van resultaten voor organisaties in zowel de commerciële als de not-for-profit-sector.
    recensie
    Marketing
    12 september 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    In Waarom we werken gaat de Amerikaanse hoogleraar psychologie Barry Schwartz in op de vraag wat onderliggende drijfveren zijn om werk uit te voeren en wat de werkgever met deze inzichten kan.
    achtergrond
    Marketing
    31 augustus 2016
    Robert Buisman
    8-11 minuten leestijd
    Het grote verschil tussen logisch en creatief denken: de logicus wil iets maken en zoekt daar de juiste materialen en gereedschappen bij. De creatieveling ziet materialen en gereedschappen, en denkt: ‘Wat kan ik daar allemaal nog meer mee?’
    achtergrond
    Marketing
    24 augustus 2016
    Robert Buisman
    6-8 minuten leestijd
    Voordat je besluit tot aanpassing van je bestaande strategie en nieuwe commerciële of businessmodellen ontwikkelt (de schakelaar omzetten van reactief naar creatief, zie vorige blog uit deze reeks), heb je een handvat nodig.
    achtergrond
    Marketing
    17 augustus 2016
    Robert Buisman
    7-10 minuten leestijd
    Door toegenomen transparantie en het grote netwerkgeheel ligt vrijwel alles binnen handbereik en is het makkelijk om zaken met elkaar te verbinden. Creativiteit is niets anders dan het herschikken en combineren van bestaande zaken. Het creatiepotentieel in de nieuwe tijd is daarom enorm.
    recensie
    Marketing
    11 augustus 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    De eerste pagina van Disruptive selling van Patrick Maes maakt nieuwsgierig. Het is een mooi vormgegeven blanco bladzijde. De tweede pagina legt de eerste uit met de tekst: ‘Ik wil u niet verontrusten. Maar u neemt beter een wit blad.’
    achtergrond
    Marketing
    10 augustus 2016
    Robert Buisman
    4-6 minuten leestijd
    We stappen het innovatietijdperk binnen en in organisaties gaan we van de nadruk op beheersbaarheid naar het ontdekken van nieuwe mogelijkheden. Een exponentieel toenemende complexiteit vormt de werkelijkheid van vandaag en daarin past de traditionele managementtheorie niet meer. Wie dat inziet, gaat kansen zien en creëren
    achtergrond
    Leiderschap
    7 juli 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Vorige maand nog gehoord: 'Ja maar, Robert, gisteren had ik iemand aan mijn bureau met een steekhoudend verhaal over SEO/SEA, vandaag heb ik iemand die zegt dat Affiliate Marketing het helemaal is en morgen komt er iemand die me aan de marketing automation of neuromarketing wil hebben. Allemaal een goed verhaal, maar waar moet ik uit kiezen?'
    recensie
    Strategisch management
    28 juni 2016
    Robert Buisman
    3-4 minuten leestijd
    Transformational Sales - Making a Difference with Strategic Customers, is een boek over klantwaardemanagement en innovatie. Volgens de tekst op de achterflap een uniek perspectief in een tijdperk van grote veranderingen. Een leidraad voor het transformeren van je business naar een nieuw niveau.
    recensie
    Algemeen management
    2 juni 2016
    Robert Buisman
    Binnen organisaties is de term agile een veelgehoorde kreet. Te pas en te onpas wordt het gebruikt. Alle reden voor auteur Mike Hoogveld om met een boek duidelijkheid te verschaffen over wat het wel en niet inhoudt.
    achtergrond
    Marketing
    13 mei 2016
    Robert Buisman
    6-9 minuten leestijd
    Niet eerder was de Business Development Manager zo belangrijk. Ook niet eerder was er zoveel verwarring over de inhoud van de functie. In dit artikel - het laatste uit de serie Uitgelegd & Uitgelicht - leg ik uit wat Business Development is, tegen het decor van de veranderende economie. Want dat is de kracht van strategische bedrijfsontwikkeling: groeistrategieën opzetten en uitvoeren die de toekomst veiligstellen.
    achtergrond
    Marketing
    9 mei 2016
    Robert Buisman
    5-7 minuten leestijd
    Technologie is mooi, maar niet genoeg. Ook een menselijke, sociale en duurzame opstelling zorgen in de nieuwe tijd voor succes en - daaruit voortvloeiend - een goed financieel resultaat.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden