OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2820444

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Tags

    Dossier

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 6 van 185 resultaten
    preview
    Persoonlijke effectiviteit
    27 maart 2015
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    Op 19 maart werd Vind je aan/uit knop! van Peter Klijsen, Kees van Dijk, Norbert Nielen en Pieter Klaassen, allen trainer bij GITP, gepresenteerd. Een verslag en een preview op het boek.
    preview
    Internet en social media
    26 maart 2015
    Justin van Lopik
    4-5 minuten leestijd
    Bloggen lag een paar jaar in diepe coma. Veel beweging zat er niet in. Tot enkele jaren geleden het bloggen weer helemaal opleefde. Het is nu levendiger dan ooit en wordt voor veel meer doelen ingezet dan daarvoor. Maar met dat vele bloggen, de professionaliseringsslag die gemaakt wordt en het gemak waarmee content gedeeld kan worden, ontstaan ook de vragen en problemen.
    interview
    Organisatiekunde
    18 maart 2015
    Justin van Lopik
    7-10 minuten leestijd
    ‘Elke branche of organisatie met onzekerheden, veranderingen en een overkill aan protocollen heeft baat bij risicogestuurd werken.’ Aldus Martin van Staveren, auteur van het boek Risicogestuurd werken in de praktijk. Maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, niet in de laatste plaats omdat ‘risico’ een subjectieve perceptie is. Wat voor de een een risico is, is voor de ander een kans. Maar zo betoogt Van Staveren, door nu het begrip risico centraal te stellen, ontloop je die subjectiviteit en kun je er objectief omgaan.
    nieuws
    IT-management / ICT
    17 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Vijf boeken zijn genomineerd voor de titel Managementboek van het Jaar 2015. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandstalig managementboek. De jury maakt de winnaar bekend op 23 april 2015, tijdens het Managementboekengala in de Rode Hoed (Amsterdam).
    interview
    13 maart 2015
    Justin van Lopik
    8-12 minuten leestijd
    Wat beweegt de leerkracht ten diepste? Docent en theoloog drs. Bill Banning miste binnen het onderwijs de reflectie op die vraag, en ging zelf op onderzoek uit. Dat resulteerde in een proefschrift: Leraren, wat boeit jullie?
    nieuws
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    In het februarinummer van Managementboek Magazine boden BiTS in Business en Managementboek een gratis coachingsessie met Frans de Groot aan degene met het spannendste, interessantste of leukste doel voor die sessie. Inmiddels is de inzending gesloten, en hebben we een selectie gemaakt.
    nieuws
    Algemeen management
    5 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Ook dit jaar doet Managementboek mee met de Boekenweek. De Boekenweek, die in 2015 haar 80-jarig jubileum viert, loopt van 7 maart tot 15 maart 2015 en heeft als thema ‘waanzin’ gekregen.
    nieuws
    Organisatiekunde
    9 februari 2015
    Justin van Lopik
    Eric van Arendonk, Peter de Roode en Danielle de Jonge gingen hem onder anderen voor; zij ‘begonnen’ ooit als recensent voor Managementboek.nl. Het bloed kroop waar het niet gaan kon en zij schreven een managementboek. Sinds kort hoort ook Martin van Staveren thuis in dit rijtje.
    preview
    Non-profit
    6 februari 2015
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    De accreditatiecommissie eist van elke Hogeschool heldere en controleerbare toetsnormen voor projectwerk zoals presentaties, verslagen en assessments. Jacques Knops, docent aan de faculteit Management & Recht, ontwikkelde een handzaam boekwerk met handige tools. ‘Betrouwbaar en transparant toetsen bevordert de professionaliteit van de docent, de student wordt meer serieus genomen.’
    recensie
    Algemeen management
    26 januari 2015
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    Zo simpel kan het zijn bevat 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. Het bedenken van simpele oplossingen is echter knap lastig. Gelukkig vindt u in dit boek inspirerende tips en praktische voorbeelden om direct mee aan de slag te gaan. Wat vinden onze klanten ervan?
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 januari 2015
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    Bouwend op nieuwe neurologische en sociaal-psychologische inzichten en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en de politiek laat taalstrateeg Sarah Gagestein in Denk niet aan een rose olifant zien wat werkt. Maar wat vinden onze klanten ervan?
    interview
    Algemeen management
    13 januari 2015
    Justin van Lopik
    8-11 minuten leestijd
    Middenmanagers liggen vaak onder vuur. Van oudsher is er het beeld van ‘de chef’ die vernieuwing tegenhoudt. Maar klopt dat? Vincent de Waal verrichtte een uitgebreide studie naar hun rol en de betekenis die ze samen met hun teams vervullen in de veranderingen in de sociaal-culturele sector.
    nieuws
    Algemeen management
    30 december 2014
    Justin van Lopik
    4-6 minuten leestijd
    We staan aan de vooravond van 2015, het jaar waarin Managementboek haar 20-jarig bestaan viert. Waar komen we vandaan? En, belangrijker, waar gaan we naartoe? Een korte geschiedenis en vooruitblik.
    nieuws
    Verandermanagement
    11 december 2014
    Justin van Lopik
    5-7 minuten leestijd
    Het sprekersbureau van Managementboek: ‘Managementboek Sprekers’ ging van start met een introductie-event op 28 november, in De Baak te Driebergen. In een wervelend en energiek programma stelden 10 sprekers uit de ‘stal’ van Managementboek zich voor aan een goedgevulde zaal.
    recensie
    Financieel management
    2 december 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    Deze reconstructie legt de vinger op de zere plekken: de ambitie van Staal, de financiële trucs van De Vries en falend toezicht, zowel bij Vestia als daarbuiten. Een explosief mengsel dat regelmatig leidt tot onverantwoorde beslissingen, zowel in de publieke als in de private sector. Maar wat vinden de lezers ervan?
    nieuws
    Marketing
    28 november 2014
    Justin van Lopik
    Omnichannel in retail van Gino van Ossel wint de PIM Marketing literatuurprijs 2014, dat maakte de jury bekend op 27 november 2014. Als belangrijkste criterium gold in hoeverre de auteur erin geslaagd is vernieuwende inzichten in het marketingvakgebied weer te geven.
    nieuws
    Mens en maatschappij
    12 november 2014
    Justin van Lopik
    Managementboek en Maven Publishing zoeken lezers die het nieuwe boek van Nicholas Carr willen recenseren! In ruil voor een recensie online ontvang je gratis De glazen kooi waarin Carr ons wijst op onze blinde vlek voor de gevolgen van automatisering. We geven namelijk steeds meer (denk)taken uit handen aan robots en computers, maar wat zijn de gevolgen daarvan voor onszelf?
    interview
    Coaching en trainen
    5 november 2014
    Justin van Lopik
    7-10 minuten leestijd
    De Noorse mental coach Erik Bertrand Larssen is een internationaal fenomeen. Met zijn inspirerende ‘helweek’ stimuleert hij zijn coachees om uit hun comfortzone te stappen en te doen wat ze altijd uitstelden. In gesprek met Victor Mion, One Minute Coach en voormalig tenniscoach, legt hij uit wat hem drijft.
    recensie
    Marketing
    5 november 2014
    Justin van Lopik
    2-3 minuten leestijd
    'De Enthousiasme Trilogie' (Flame, Flow, Flood) gaat over hoe het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme tot positieve resultaten leidt. Maar zijn de lezers ervan ook enthousiast? We vroegen het 3 klanten.
    interview
    Financieel management
    4 november 2014
    Justin van Lopik
    11-16 minuten leestijd
    Verkopen aan Jan en alleman leidt niet tot duurzaam, klantgericht ondernemen. Wil Wurtz en Marcel Wiedenbrugge breken in hun nieuwe boek ‘Meer Klantwaarde’ een lans voor hechte samenwerking tussen finance en commercie. Alleen zo kan een organisatie goed bepalen welke klanten het waard zijn tijd en middelen aan te besteden voor het opbouwen van een goede, langdurige klantrelatie. Een relatie die niet alleen nu, maar ook in de toekomst winstgevendheid biedt.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden