OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    11.612 resultaten
    recensie
    Marketing
    10 december 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Hoe positioneer je je merk? Wat is je verhaal? Rogier Heijning schreef het lijvige boek ‘Maak van je merk een Hero Brand’ en neemt ons stap voor stap mee in het schrijven van ons merkverhaal. Leerzaam en praktisch.
    recensie
    IT-management / ICT
    10 december 2024
    Henny Portman
    7-10 minuten leestijd
    ‘De AI-revolutie’ van Maarten Sukel is een prettig leesbaar boek. In 14 hoofdstukken bespreekt de auteur wat AI is, hoe we het nu al in ons dagelijks leven tegenkomen, de gevolgen ervan en een blik op de toekomst. Sukel deelt zo zijn visie op kunstmatige intelligentie en haar impact op de maatschappij.
    recensie
    Reclame en verkoop
    9 december 2024
    Hendrika Willemse-Vreugdenhil
    3-4 minuten leestijd
    Met een titel als ‘Sales zonder bullshit – Hoe je belachelijk succesvol wordt met LinkedIn en sales vanuit je hart’, wekt het boek meteen nieuwsgierigheid op. Richard van Kray en Marjolein Bongers beloven een frisse kijk op sales waarin authenticiteit, vertrouwen, en verbinding centraal staan. Maar maakt het boek deze belofte waar?
    recensie
    IT-management / ICT
    9 december 2024
    Freija van Duijne
    3-5 minuten leestijd
    Technologie is inmiddels een laag in het maatschappelijke en economische leven. Overheidstaken, zoals het verzamelen van inlichtingen worden steeds vaker door bedrijven gedaan. Effectieve wetgeving komt maar beperkt op gang. Marietje Schaake betoogt dat de asymmetrie tussen techbedrijven en overheden een ondermijnende uitwerking heeft op democratische wetgevers. Zij hebben daardoor onvoldoende inzicht in de mogelijke schade van digitale technologie.
    recensie
    Communicatie en media
    6 december 2024
    Erleyne Brookman
    3-4 minuten leestijd
    Als je mensen iets wil laten doen, zorg dan dat je de boodschap positief formuleert. Dat is de kern van het boek ‘Magneetwoorden’ van Jeanine Mies. Als Neerlandicus viel het Mies op dat veel boodschappen negatief vormgegeven zijn. Terwijl dat niet de beste manier is om mensen tot gedrag aan te zetten. Daarom verzamelde zij inzichten en praktische lessen om met positiviteit verandering in gang te zetten: meer magneetwoorden gebruiken.
    recensie
    Mens en maatschappij
    6 december 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Japke d. Bouma is bekend van haar columns in het NRC, maar ook van haar hilarische boeken met titels als ‘Mag ik even iets tegen je aanhouden’ en ‘Werken doe je maar thuis’. En haar scheurkalender ‘Afscheuren is het nieuwe doorpakken’. En nu is er ‘Wanneer ben je officieel een ouwe zak?’
    recensie
    Verandermanagement
    5 december 2024
    Alain Teulings
    ‘De metaforische wegwijzers fungeren als knooppunten in een netwerk van inzichten,’ schrijft Alain Teulings in zijn recensie van Kilian Bennebroek Gravenhorsts nieuwe boek ‘Wegwijzers in de Veranderjungle’.
    recensie
    Verandermanagement
    5 december 2024
    Nico de Leeuw
    2-3 minuten leestijd
    ‘Zo werkt de mens’ is een inspirerend en actueel pleidooi voor mensgericht werken in organisaties, geschreven door Marc Vollebregt. Vollebregt benadrukt de noodzaak om de menselijke kant van samenwerking centraal te stellen en biedt inzichten in hoe organisaties kunnen verbeteren door verbinding, vertrouwen en verantwoordelijkheid te versterken.
    recensie
    Algemeen management
    4 december 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Wie wil er nu niet effectiever werken? Daarvoor is niet alleen persoonlijk leiderschap nodig, maar ook strategisch leiderschap van het leiderschapsteam van jouw organisatie. David Allen en Edward Lamont leggen dit in hun praktische boek uit.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    4 december 2024
    Rudy Kor
    5-7 minuten leestijd
    ‘Het slimme onbewuste’ is voor wie meer inzicht wil over de werking van het brein. Volgens Dijksterhuis handelt dat menselijk brein voor 99 procent onbewust. In het boek krijgt de lezer onder meer een antwoord op vragen zoals: hoe we besluiten nemen en hoe we ons al dan niet door reclame laten beïnvloeden. Jammer is wel dat er in deze (nieuwe) editie teleurstellend weinig nieuws is opgenomen t.o.v. de editie van 2007. 
    recensie
    Algemeen management
    3 december 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    4-5 minuten leestijd
    Het blijft lastig: het échte gesprek voeren met collega’s. Toch zullen we wel moeten. Gytha Heins helpt ons in haar boek ‘Waarom zegt niemand er wat van?- Lastige gesprekken voeren in teams’ goed op weg.
    recensie
    Communicatie en media
    3 december 2024
    Lonneke Boons
    4-5 minuten leestijd
    Julia Cameron schreef eerder een boek over creativiteit: ‘The Artist’s Way’. Met dat boek is ze bij een groot publiek bekend geworden. Julia Cameron schreef opnieuw een boek over creativiteit. Dit keer meer gericht op schrijven: ‘Een leven lang schrijven’.
    recensie
    Mens en maatschappij
    2 december 2024
    Teun van Aken
    3-4 minuten leestijd
    In dit vervolg op zijn ‘De Weg naar Onvrijheid’ gaat historicus Timothy Snyder op zoek naar de essentie van vrijheid. In navolging van vooral filosofen maakt hij onderscheid tussen negatieve en positieve vrijheid. Negatieve vrijheid is de afwezigheid van belemmeringen, het is een vrij zijn van. Positieve vrijheid is keuzevrijheid, het is een vrij zijn om.
    recensie
    29 november 2024
    Marjan Maandag
    1-2 minuten leestijd
    Mijn moeder was geen keukenprinses. Wat ze – met zorg – op tafel zette, was verantwoord, degelijk en gezond… en dat kwam de smaak niet altijd ten goede.
    recensie
    Organisatiekunde
    28 november 2024
    Rudy Kor
    4-6 minuten leestijd
    In ‘Cultures of Growth’ bespreekt Mary Murphy twee tegengestelde opvattingen over leren, werken en groeien in organisaties. De twee concepten noemt ze geniemindset en groeimindset. Ze laat zien wat de nadelen zijn van een geniemindset en wat managers kunnen doen om in de organisatie een groeimindset te ontwikkelen.
    recensie
    Algemeen management
    28 november 2024
    Henny Portman
    6-8 minuten leestijd
    ‘Programmacanvas – Praktisch aan de slag met een programma’ van Björn Prevaas en Niels van Loon biedt een waardevol visueel hulpmiddel om in gesprek te gaan met betrokkenen bij een opgave. Het doel is om gezamenlijk vast te stellen wat de opgave precies inhoudt en of een programmatische aanpak geschikt is.
    recensie
    Communicatie en media
    27 november 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-5 minuten leestijd
    Woorden doen ertoe. Zaak dus voor leidinggevenden zowel stilte als spreken goed in te zetten. Speechschrijver Jan Sonneveld schrijft over waarachtig spreken in zijn mooie boek ‘Sprekend leiderschap- De vijf principes om waarachtig te communiceren’.
    recensie
    Leiderschap
    27 november 2024
    Ward Grootens
    3-4 minuten leestijd
    Wanneer ‘De zeven pijlers van krachtige innerlijke ontwikkeling’ van Dirk Jan Versluis op mijn deurmat valt, doet de omslag me direct denken aan de bestseller ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen Covey.
    recensie
    Algemeen management
    25 november 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Psychologische veiligheid op de werkvloer blijft een hot item. En terecht. Elmira Nijhuis en Rob van Eijbergen doen met hun boek ‘Psychologische veiligheid in organisaties: Het kan wel!’ een mooie duit in de zak. Lezen dit boek. En toepassen! 
    recensie
    Organisatiekunde
    25 november 2024
    Louis Thorig
    4-5 minuten leestijd
    Reputatie staat op de publieke agenda. Organisatiereputatie kan aanzienlijke invloed hebben op de langetermijnwaardeontwikkeling van een organisatie. Ook iedere commissaris of toezichthouder heeft te maken met reputatie. ‘Reputatiemanagement voor commissarissen en toezichthouders’ komt daarom op een goed moment.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden