OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
12 resultaten
recensie
IT-management / ICT
4 augustus 2016
Maria Genova
3-4 minuten leestijd
CIO 3.0 Het verschil maken bij digitale transformatie is een boek over de veranderende rol van ict-managers. Auteurs Karin Zwiggelaar en Antoon van Luxemburg geven goede handvatten voor de veranderingen en laten aan de hand van voorbeelden zien waarom die hard nodig zijn
recensie
Internet en social media
24 december 2009
Maria Genova
3-4 minuten leestijd
Een handig hulpmiddel voor het maken van een succesvolle website is het boek 'Een website die werkt'. Gerry McGovern geeft tal van tips om hoger te scoren in zoekmachines en om interessantere teksten voor de klanten te schrijven.
recensie
Psychologie
23 december 2009
Maria Genova
2-3 minuten leestijd
In 'Breinfabels' behandelt auteur Reinoud de Jongh interessante en vaak prikkelende vragen over de werking van de hersenen. De antwoorden zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. De uitleg is toegankelijk geschreven, waardoor het boek heel prettig leest. En daarna durft niemand meer te beweren dat we maar tien procent van ons brein gebruiken.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 december 2009
Maria Genova
'Mirror Me' van Florian Bekkers en Ferdinand Harmsen afficheert zich als een verrassend relatiespel voor vrienden, familie en collega's. Eerlijk gezegd kon ik me dat niet voorstellen toen ik de doos opende. Grappig dat dit juist een van de dingen is dat je via dit spel leert: om je niet zomaar door je vooroordelen te laten leiden, omdat mensen en dingen vaak heel anders zijn dan ze op het eerste gezicht lijken. Ik heb vervolgens het spel een eerlijke kans gegeven en samen met mijn man en schoonouders getest. Ik moet zeggen dat we zelden zo veel gelachen hebben om elkaars meningen. Ook al heb ik het spel nog niet met collega's gespeeld, ik denk dat het best leuk en leerzaam is om het een keer na werktijd te spelen of als onderdeel van een personeelsfeestje.
recensie
Marketing
1 december 2009
Maria Genova
3-4 minuten leestijd
Een schreeuwerige felgele boekomslag met maar liefst twee uitroeptekens. Op deze manier probeert schrijver Cor Hospes de aandacht te trekken voor online marketingtools. En met succes, want dit druk opgemaakte boek 'Alle 13 goed! De beste online marketingtools!' valt zeker op. De inhoud is gelukkig zakelijker van toon.
recensie
Financieel management
18 november 2009
Maria Genova
2-4 minuten leestijd
'Tussen hebzucht en verlangen' is opgebouwd uit losse hoofdstukken die allemaal over de thema's economie, financiële crisis en globalisering gaan. Heleen Mees heeft een krachtige, columnachtige stijl. De meeste verhalen zijn bijzonder actueel en interessant voor een breed publiek. De toon is scherp en prikkelend. Een boek dat het lezen meer dan waard is.
recensie
2 november 2009
Maria Genova
2-4 minuten leestijd
De titel klinkt saai en de vormgeving is zo mogelijk nog saaier: 'Basisboek taal'. Toch is dit boek, geschreven door Mariëlle Bovenhoff, Gerard Latjes en Willem Zeijl een heel compleet werk voor iedereen die goed wil leren schrijven en formuleren.
recensie
Economie
15 oktober 2009
Maria Genova
3-4 minuten leestijd
Merken spelen een grote rol in ons leven. Te groot, vinden sommigen. De Britse schrijver Neil Boorman onderzoekt in het boek 'Merkenmoe; hoe ik leerde leven zonder logo's' zijn afhankelijkheid van merken en de mechanismen die bedrijven gebruiken om klanten tot een aankoop te verleiden. Hierbij gaat hij bijzonder rigoureus te werk: hij verbrandt alle merkartikelen die hij in de loop der jaren heeft verzameld en probeert ze door merkloze spullen te vervangen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
9 oktober 2009
Maria Genova
2-3 minuten leestijd
'Misleid door toeval. Over de rol van geluk in de economie en het leven' is de prachtige en enigszins misleidende titel van het laatste boek van bestsellerauteur Nassim Nicholas Taleb. Wie een toegankelijk boek vol sappige anekdotes over de rol van geluk verwacht, komt bedrogen uit.
recensie
Algemeen management
6 oktober 2009
Maria Genova
2-3 minuten leestijd
Je moet er maar op komen: een boek schrijven over beeldspraak in kantoortaal. Deze taal staat immers meer bekend om zijn vakjargon en saaie clichés dan om zijn beeldspraak. Hoe dan ook: Daan Haan (een pseudoniem voor tekstschrijver Gustaaf Haan en bedrijfseconoom Daan Muntjewerf) gaat de uitdaging aan in het boek 'Praat je poten uit de klei'.
recensie
Marketing
5 oktober 2009
Maria Genova
Consumenten plaatsen steeds vaker hun beoordelingen van producten en diensten op internet. Voor veel klanten zijn die leidend bij een aankoop. Henk Kroezen en Klaas Kroezen geven in 'Review! Het succes van online mond-tot-mondreclame' een goed beeld van het belang van klantenbeoordelingen en de invloed die ze hebben op het gedrag van potentiële klanten.
recensie
Algemeen management
23 september 2009
Maria Genova
2-3 minuten leestijd
Sinds de economische crisis zoeken bedrijven steeds vaker naar manieren om winstgevender te worden. Met 'De ster van succes' draagt Alex Klein heel wat concrete oplossingen aan. Hij laat door middel van duidelijke voorbeelden zien wat bedrijven in de praktijk allemaal verkeerd doen met als gevolg dat ze klanten wegjagen. Een groot pluspunt van het boek is dat het een nieuw managementmodel introduceert zonder ingewikkelde vaktermen en structuren.