OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 589 van 19.551 resultaten
    recensie
    Economie
    7 mei 2015
    Rudy van Stratum
    3-5 minuten leestijd
    Dit boek kun je lezen als het complement van de bestseller Dit kan niet waar zijn van Joris Luyendijk. Misschien zijn de getoonde inzichten van Briljante businessmodellen in finance nog wel belangrijker.
    recensie
    Marketing
    7 mei 2015
    Eric van Arendonk
    Ik moet zeggen dat de titel inclusief de ondertitel de lading van ‘Managing Private Labels - Sharing knowledge from research and practice’ méér dan dekt, van dit uiterst praktische boek met betrekking tot het managen van private labels. Koen de Jong is er prima in geslaagd om een totaal overzicht te geven van dit uiterst actuele onderwerp.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 mei 2015
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Ideeën gebaseerd op nieuwe technologieën leiden tot nieuwe verdienmodellen. Die bestaande markten kunnen ontwrichten. Er valt iets op aan de groeifactor van deze bedrijven. Schaalbaarheid is het kernwoord. De opbrengst is tenminste tien keer groter dan in een lineaire organisatie. Door impact of output.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 mei 2015
    Jeanine Dijkhuis
    2-3 minuten leestijd
    Ideeën gebaseerd op nieuwe technologieën leiden tot nieuwe verdienmodellen. Die bestaande markten kunnen ontwrichten. Er valt iets op aan de groeifactor van deze bedrijven. Schaalbaarheid is het kernwoord. De opbrengst is tenminste tien keer groter dan in een lineaire organisatie. Door impact of output.
    preview
    Algemeen management
    7 mei 2015
    Kasper Klaarenbeek
    3-4 minuten leestijd
    Onderscheidend vermogen is een voorwaarde voor succes, helemaal NU! Het maken van keuzes is geen sinecure, voorspellen is nu eenmaal lastig (helemaal als het over de verre toekomst gaat). Met zijn boek Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? helpt Kasper Klaarenbeek je op weg om ‘haakjes’ te hebben waarmee je aan de slag kunt. Het helpt nu eenmaal om eerst een paar gedachten en ingangen te hebben om aan de toekomst van je bedrijf te werken – en de toekomst is aan jou. In deze preview behandelt Klaarenbeek 5 vragen uit zijn boek, zodat jij kunt ontdekken of jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg is.
    recensie
    Strategisch management
    7 mei 2015
    Sjors van Leeuwen
    6-8 minuten leestijd
    De herziene editie van ‘De blauwe oceaan’ komt op een goed moment. Want door toenemende marktwerking, branchevervaging, globalisering, digitalisering en achterblijvende bedrijfsinvesteringen en consumentenbestedingen, is vrijwel iedere sector veranderd in een rode oceaan: een markt waarin bedrijven elkaar op leven en dood beconcurreren met inwisselbare producten en diensten resulterend in steeds lagere winstmarges voor alle marktpartijen.
    recensie
    Communicatie en media
    7 mei 2015
    Nienke van Oeveren
    ‘Kun je als ondernemer over jezelf en je bedrijf praten alsof je over seks praat? Met dezelfde aantrekkingskracht, dezelfde impact, dezelfde sprankeling?’ Meteen in haar Voorwoord legt Kiki Verbeek de titel uit. Ze belooft in ‘Waarom iedereen luistert als je over seks praat’ 10 manieren om jezelf krachtig te profileren. Daarmee ga ik graag aan de slag!
    recensie
    Internet en social media
    7 mei 2015
    Stella Verkroost
    3-4 minuten leestijd
    Social media hebben de afgelopen jaren flink aan de poten gezaagd van gevestigde marketing en communicatie strategieën. Of je het leuk vindt of niet, als bedrijf moet je een antwoord hebben op de vraag: ‘Hoe gaan we social media in ons marketingbeleid integreren?’. In ‘Het Social Media Modellenboek’ neemt Bart van der Kooi je mee in dit proces. Het boek doorloopt de verschillende fases van strategievorming en benoemt bij elke stap de meest gebruikte modellen die hierbij horen.
    recensie
    Marketing
    7 mei 2015
    Sonja de Bruin
    Als je op een leuke en pragmatische manier kennis wilt maken met de wet van wederkerigheid (wat je geeft krijg je terug) dan is ‘De wet van Snuf’ van Jos Burgers echt een aanrader.
    interview
    Projectmanagement
    6 mei 2015
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    Projecten lopen bijna altijd vertraging op en blijven zelden binnen budget. Toch is zo’n uitkomst niet onvermijdelijk, zegt de Amerikaanse consultant Jeff Sutherland. In Scrum beschrijft hij hoe zelfsturende teams met verschuivend leiderschap zelfs de meest bureaucratische organisaties tot efficiënte prestatiemachines kunnen omvormen. ‘Specialisme remt teams af.’
    preview
    Coaching en trainen
    5 mei 2015
    Rozemarijn Dols
    3-4 minuten leestijd
    In een steeds turbulentere wereld, waarin zekerheden als een vaste baan verdwijnen en het nieuwe werken steeds normaler wordt, verandert er veel voor de professionele loopbaancoach. Rozemarijn Dols herzag daarom haar Professionele loopbaancoaching, ze vertelt over het hoe en wat.
    preview
    IT-management / ICT
    4 mei 2015
    Gert-Jan Vlasveld
    3-4 minuten leestijd
    Een lange tijd bleef de discussie over contractmanagement hangen rondom de vraag of het een organisatie financieel iets oplevert of dat het alleen maar geld kost. Dat kan anders en beter, zo betoogt Gert-Jan Vlasveld in deze preview op zijn CATS CM editie 2014.
    interview
    Leiderschap
    4 mei 2015
    Pierre Spaninks
    3-5 minuten leestijd
    Als de minderheid niet wordt meegenomen in een beslissing van de meerderheid, gaat de wijsheid van die minderheid verloren. Is daar wat tegen te doen? Ja, zegt corporate antropoloog Jitske Kramer. Wat dan wel? Daarover gaat haar boek Deep democracy - De wijsheid van de minderheid.
    recensie
    Coaching en trainen
    1 mei 2015
    Lisa Niehoff
    Robèrt Misset schreef samen met Tjerk Bogstra een boek over het leven van Tjerk. De verhalen zijn gebundeld tot het boek ‘Wie durft?’ Toen ik de keuze kreeg om dit boek te recenseren, dacht ik: een biografie, interessant!
    recensie
    Algemeen management
    1 mei 2015
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Dick Ruimschotel heeft een kloek boek geschreven met de titel ‘Goed toezicht’. Het is geen Managementboek van het Jaar geworden, maar heeft wel een terechte eervolle vermelding gekregen.
    recensie
    1 mei 2015
    Donata van der Rassel
    3-4 minuten leestijd
    Peter-Paul Verbeek is hoogleraar Filosofie van Mens en Techniek aan de universiteit Twente. In ‘Op de vleugels van Icarus’ begeeft hij zich op het domein van de ethiek en stelt in het bijzonder de vraag hoe deze zich verhoudt tot de immer voortschrijdende invloed van techniek op het leven van de mens.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 mei 2015
    Peter van der Wel
    2-3 minuten leestijd
    Voor een futuroloog met ruim 20 jaar ervaring als organisatieadviseur is het verschijnen van een boek met de titel: ‘Exponentiële Organisaties’ natuurlijk een buitenkans. Nu verschijnen er de laatste tijd aan de lopende band managementboeken met nieuwe organisatiemodellen, maar een boek van de bekende Singularity University schept hoge verwachtingen. Maakt dit boek van Salam Ismail en de Nederlandse Yuri van Geest deze verwachtingen waar?
    preview
    Marketing
    1 mei 2015
    Ruud Boer
    3-5 minuten leestijd
    Sinds de introductie van het boek in 2002 is Brand Design van Ruud Boer een begrip geworden in directiekamers en marketingopleidingen. Nu, 13 jaar later, is het boek toe aan alweer de 5e herziene editie. Waarom is dat nodig? Wat is er in die tijd veranderd? Ruud Boer neemt ons in vogelvlucht mee in de ontwikkeling van het vakgebied Brand Design.
    nieuws
    Algemeen management
    30 april 2015
    Justin van Lopik
    Drie boeken maken kans op de titel Ooa Boek van het Jaar 2014, zo heeft de Orde van organisatiekundigen en –adviseurs (Ooa) bekendgemaakt. De jury koos Cliché & Organisatie van Luc Peters, De kracht van platformen van Maurits Kreijveld en Onderweg - Pragmatisch veranderen in robuuste organisaties van Leike van Oss en Jaap van ’t Hek uit een longlist van 10 titels.
    recensie
    Werk en loopbaan
    30 april 2015
    Peter de Roode
    Een boek dat snel in de vergetelheid kan raken door een ogenschijnlijk nietszeggende titel. En dat is niet terecht want ‘Mooi werk’ van Mark van Vuuren en Luc Dorenbosch is meer dan lezenswaardig. De ondertitel maakt echter meer dan duidelijk waar dit boek over gaat: ‘naar een betere baan zonder weg te gaan’. In de literatuur wordt dit proces aangeduid als ‘jobcrafting’ . Een actieve manier om zelf een betere invulling te geven aan de ooit opgestelde functie-inhoud.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden