Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

De PR-factor - 'Een zeer compleet boek over PR'

Een merk bouwen, naamsbekendheid opbouwen, imago verbeteren... Allemaal belangrijke zaken. Maar hoe kan PR hier nu aan bijdragen? Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden nemen je mee in de wereld van PR in hun boek De PR-factor.

Mylene Bouwman | 17 december 2020 | 2-3 minuten leestijd

Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden beginnen bij het begin om een goede basis te leggen voor jouw kennis van PR. Ze vinden het belangrijk dat je met de juiste intenties instapt en precies weet waar je mee bezig bent. Je leert dus in eerste instantie over strategische PR. Maar ze gaan ook in op het belang van een sterk merk. Daar zul je namelijk eerst voor moeten zorgen voordat je aan je reputatie wilt gaan werken.

Daarnaast leggen ze je ook alles uit over hoe het werkt als je met PR aan de slag wilt gaan. Hoe gaat het er in de praktijk aan toe? Stuur je een persbericht op en kan je achterover leunen? Verder gaan ze ook in op zaken zoals: hoe wordt content beoordeeld? En hoe houd je een goede speech? Alles zodat jij geen flater slaat als je eenmaal in het nieuws komt.

Jouw eigen stappenplan voor meer publiciteit
Naast de concrete uitleg, krijg je ook diverse stappenplannen aangereikt. Het begint bij hun eigen ‘merkpaspoort'. Dat helpt je om een sterk merk neer te gaan zetten, dat PR-waardig is. Daarnaast vertellen ze je exact hoe jij een 'PR-factor' behaalt en hoe je ervoor zorgt dat jouw content gepubliceerd wordt. Zo weet je precies waar journalisten behoefte aan hebben.

Verwachtingsmanagement
Maar natuurlijk is PR niet alleen maar rozengeur en maneschijn. De auteurs nemen je ook mee in wat PR je op kan leveren. Zo weet je precies wat je moet verwachten - en niet - en waar je PR voor kan inzetten.

Compleet boek over PR

Naar mijn mening is dit een zeer compleet boek over PR. Het blijft voor veel mensen toch een vaag begrip. Vooral rondom zaken als: hoe krijg je publiciteit en wat levert dit op? Carla de Barros Barbosa en Christine van der Linden scheppen duidelijkheid en geven je handvatten waar je zelf mee aan de slag kan. De PR Factor is kortom een heel geschikt boek voor iedereen die meer wil leren over PR en het bouwen van een sterk merk.

Mylène Bouwman is online rechterhand op het gebied van social media en het schrijven van blogs. Van advies tot het volledig uitbesteden van je online kanalen.

Over Mylene Bouwman

Mylène Bouwman is online rechterhand op het gebied van social media en het schrijven van blogs. Van advies tot het volledig uitbesteden van je online kanalen.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Carla de Barros Barbosa, Christine van der Linden
De PR-factor

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden