Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)

Recensie

Succesvol met sociale media

De tweede editie van het handzame & fraai vormgegeven 'Succesvol met nieuwe media' van Stefaan Lammertyn is (terecht) al verschenen. In bloemrijk Vlaams en tegelijk met vaart weet Lammertyn de lezer te verleiden zich te verdiepen in de kansen van social media voor de eigen organisatie. Zelfs in geval van weerstand tegen het medium. De voorbeelden die hij gebruikt zijn vaak persoonlijk, zeer gevarieerd en overtuigend.

Tanja Beugelsdijk | 26 maart 2013

Velen hebben de klok horen luiden. Slechts weinigen weten de klepel te hangen. Als begeleider daagt Stefaan Lammertyn je uit de trein te nemen. Vandaag nog. Zodat je niet in de laatste wagon zit. De stappen die hij zet zijn logisch. Hij start met een verkenning. Wat zijn sociale media? En dat zonder gebruik van jargon. Waar kun je het voor gebruiken als persoon en als bedrijf? Vervolgens weerlegt Lammertyn een aantal vooroordelen – barrières die nog veelvuldig opgeworpen worden om social media niet op te nemen in de bedrijfsstrategie. Het voorlaatste hoofdstuk geeft een voorbeeld van een 'social media stappenplan'.

Met zijn laatste hoofdstuk geeft Lammertyn zijn lezers het laatste vriendelijke zetje. Wees niet bang, het is niet moeilijk. Social media leer je namelijk het beste al doende… Tot slot één van de belangrijkste tips – die overigens niet als tip is vormgegeven – : 'Kom creatief uit de hoek. Saaiheid is er in deze wereld al genoeg.' Vanzelfsprekend kent het boek een websitevariant: www.sm4kmo.be. Daar vind je aanvullingen, de nieuwste ontwikkelingen evenals nuttige links. En ja, de lezer wordt uitgenodigd tot ontmoeten IRL (In Real Life) of op de sociale media.

Over Tanja Beugelsdijk

Tanja Beugelsdijk is zelfstandig communicatie-expert. Haar jarenlange ervaring in verkoop, marketing, communicatie én branding maakt dat ze binnen deze disciplines de juiste afstemming vindt en daarmee gericht een bijdrage kan leveren aan de verbinding met klanten.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden