De ondertitel van het boek luidt 'Ambitieuze braincandies met een missie!' Er zou ook 'Powersnoepjes met een diepere gedachte' kunnen staan. In ieder geval presenteert René Boender een hele reeks (81 om precies te zijn) aan korte verhalen: - waarin een relevante trend of tip wordt benoemd; - die je als een snoepje tot je kunt nemen; - waar je op kunt kauwen; - en waarvan je energie krijgt. Boender heeft zichzelf benoemd tot brain-agent, innovatiefuturist & trendteller en dat is precies wat je van de schrijver mag verwachten in 'Cool is hot'. Boender laat allerlei ontwikkelingen in de wereld van nu en in de tijdgeest zien en hij geeft je tips en trucs. Daarmee prikkelt hij je voortdurend om na te denken of je nog wel de juiste keuzes maakt en vooral ook om vernieuwend te gaan denken en handelen. Er komt een scala aan onderwerpen aan de orde. Verwacht daar niet al teveel lijn in, want die is er niet te vinden. Je kunt net zo goed het boek achterste voren lezen. 'Cool is hot' is niet een typisch marketingboek, hoewel ik het iedere marketeer wel kan aanraden. Je bent op z'n minst weer even bij de tijd. 'Cool is hot' is er eigenlijk voor iedereen die even opgefrist wil worden en aan nieuwe ideeën toe is. Je krijgt energie als je het boek doorleest en zin om dingen aan te pakken. Bijvoorbeeld van de volgende candies: - Maak het direct hot, anders wordt 't nooit cool - Stimuleer genialiteit, leer weer te spelen en los het op - Word ook technotolerant - De nieuwe vrijheid: organiseer méér DIY - Open het nieuwe EQ-perspectief en focus op verandering - De verleiding zit in wie je bent - Snel, sneller en méér service & fun - De echte betekenis van heart Ik sluit me dan ook graag aan bij twee belangrijke trends op de voorzijde het boek: EQ & SQ geven meer energie en succes en de 'ROI'-shift naar business happiness.
Over Johan Bel RM
Johan Bel RM is sinds 2009 mede-eigenaar van het marketingbureau Acsense. Acsense ondersteunt MKB-bedrijven in het oosten van het land met strategische en duurzame marketing. De focus ligt daarbij op duurzame energie, afval- en watermanagement, maakindustrie, bouw en infra. Bels achtergrond ligt in de industrie en groothandel, waar hij in 22 jaar tijd meerdere marketing- en commerciële directiefuncties heeft bekleed. Hij heeft als opleidingen HEAO-CE, Nima-C en WO-bedrijfskunde en is geaccrediteerd Register Marketeer.