Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Herziene editie van Content! - Aanrader

Content. Het is en blijft vreemd dat woorden die officieel niet in een woordenboek als Van Dale voorkomen, toch enorm veel aandacht krijgen. Dat geldt bijvoorbeeld voor woorden als contentmarketing en contentstrategie. 

Ment Kuiper | 30 maart 2022 | 2-3 minuten leestijd

Natuurlijk weten we allemaal dat content en alle begrippen eromheen aandacht nodig hebben. Het is complexer dan ooit namelijk. Welke content stuur je wanneer aan welke doelgroep of persona? In welke fase van de besluitvorming en customer journey bevindt deze zich? En in hoeverre ben je je bewust dat verschillende devices vragen om een andere aanpak en invulling? Daarnaast, om het nog complexer te maken, gaat het ook om het juiste moment en de converterende boodschap of inhoud van die content.

Dan raakt content opeens wel heel veel facetten van het marketing- en communicatievak.

Een must voor iedere professional

Hoe leuk is het niet wanneer iemand waar je jaren lang mee samenwerkt een boek publiceert. En ook nu weer een docent is in het digitale marketing en het digitale communicatie programma bij SchaalX, waar we Young professionals klaar stomen voor de arbeidsmarkt. Het wordt nog leuker als je weet dat de lessen die De Waij geeft als heel goed worden beoordeeld en hij in dit boek al zijn kennis uit deelt. Omdat De Waij zorgt voor de actualisering in het marketing- en communicatievak sluiten de onderwerpen uit dit boek volledig aan bij de vraagstukken van de professional. Vandaar mijn mening dat elke marketing- en communicatieprofessional dit boek moet lezen, gebruiken en toepassen.

De praktijk van content

De auteur past de praktijk ook toe. Door gebruik te maken van bijvoorbeeld sociale media kun je delen van het boek volgen en rechtstreeks vragen stellen aan De Waij. En hij geeft nog antwoord ook. Die praktijk komt ook terug in het boek. Alle onderwerpen passeren de revue. In de herziene versie zie je die actualisatie duidelijk terug. Het boek is compleet. Met onderwerpen als contentmarketing en contentstrategie en ook de invulling ervan. Zo gaat het over de wijze van content verspreiden, het werken met verschillende formats en ook de inzet van bijvoorbeeld influencers in de media.

De modellen uit het boek

Alle modellen en het canvas zijn door de lezers te downloaden. Hierdoor kun je je eigen praktijk ook daadwerkelijk uitvoeren. Daarom vind ik dit boek geen leesboek maar een doe-boek. Haal de meerwaarde uit dit boek door er mee te werken en je eigen situatie in de sjablonen in te passen.

Ik ben kortom enthousiast over dit boek en raad elke marketing- en communicatieprofessional aan dit boek te gebruiken.

Over Ment Kuiper

Ment Kuiper is programmadirecteur bij Schaal X, waar hij verantwoordelijk is voor de coaching van young professionals. Hij is ook Register Marketeer en auteur van diverse titels waaronder Marketingplan op 1 A4 en het jaarlijkse TrendDoc.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden