Als klant ga je een ‘gemeenschapsrelatie' aan met een bedrijf waarmee je je identificeert, bijvoorbeeld Triodos vanwege de duurzaamheids-principes. Die relatie, en de manier van communiceren, is heel anders dan de ‘marktrelatie', die puur transactioneel is, bijvoorbeeld met je energieleverancier. Ook is er de ‘gezagsrelatie', bijvoorbeeld met je pensioenfonds. Klantgericht werken is dus voor elk bedrijf anders. Boeiend!
De reis door het Rijk van Koning Klant bestaat uit 3 delen, waarvan het eerste deel, met allerlei interessante uitkomsten van vrij recente onderzoeken voor mij het interessantst was, waarschijnlijk gevoed vanuit onderzoek waarop de auteur medio 2017 is gepromoveerd. Je vindt hier veel informatie over beïnvloedingstechnieken zoals framing. Ook interessant is het onderdeel over klantgerichte medewerkers, opgehangen aan de kernkwaliteiten en -kwadranten van Ofman, en de 7 eigenschappen van Covey.
Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management via haar bedrijf ESCIA. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.
Over Elly Stroo Cloeck
Elly Stroo Cloeck is project- en interim-manager op het gebied van Finance, Internal Audit en Risk Management. Daarnaast schrijft ze recensies en samenvattingen van managementboeken.