Wat bezielt mijn klant!?

Een nieuw perspectief voor leveranciers

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789462200388
Voormalig top 100Totaal 60 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Auteur van 'Inkoop - een nieuw paradigma', Managementboek van het Jaar 2010

Levert uw bedrijf aan zakelijke afnemers? Dan heeft u niet alleen te maken met de crisis, maar ook met de almaar toenemende inkoopdruk van uw klanten. Het verkoopvak heeft hier verrassend genoeg nog steeds geen afdoende antwoord op gevonden. Veel bedrijven laten zich daardoor stapje voor stapje naar het slachthuis leiden ... in de hoop dat het wel weer overwaait. Maar de haarscherpe analyses in dit boek laten zien dat dat niet zal gebeuren.

De zakelijke markt is veranderd in een bloedrode oceaan, en zit in een neerwaartse spiraal waarbij de bodem zo langzamerhand in zicht komt. Wilt u met uw bedrijf overleven, dan is er geen andere optie dan dat u uit de rode oceaan moet zien te ontsnappen.

Met heldere toelichtingen en slimme adviezen zet Gerco Rietveld zijn grondige kennis van de inkoopwereld in om u daarbij als ondernemer de weg te wijzen. De weg naar ontsnapping aan de inkoopdruk, waardoor u weer energie krijgt van uw klanten.

Specificaties

ISBN13:9789462200388
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:14-5-2013
Hoofdrubriek:Inkoop en logistiek

Expertrecensies (2)

recensie
Wat bezielt mijn klant!?
Joost Hagenaar | 20 november 2013
Gerco Rietveld biedt in 'Wat bezielt mijn klant!? - Ondernemen in onzekere tijden' een aantal creatieve antwoorden aan verkopers in BtoB die in deze recessie ervaren dat inkopers het inkoopspel vaak hard spelen op de prijs. Inkopers willen immers maximaal kosten besparen. Leveranciers die makkelijk meebewegen in verdere prijsverlagingen lopen het risico om te vallen, verliesgevende klanten brengen immers risico's met zich mee. Gerco Rietveld geeft als inkoopdeskundige een inkijk in de denkwerelden en karakters van inkopers en verkopers en neemt het in 'Wat bezielt mijn klant!?' vooral op voor verkopers. Hij geeft tal van tips en inzichten om het spel met de inkoper succesvol(ler) en leuker te maken.
Lees verder
recensie
Wat bezielt mijn klant!?
Nico Melkert | 12 juni 2013
In 'Wat bezielt mijn klant!?' Ondernemen in onzekere tijden raakt auteur Gerco Rietveld een open zenuw van veel B2B-verkopers: de inkoper! Als professioneel en ervaren inkoper weet Gerco Rietveld hoe het spel tussen inkoop en verkoop onder zakelijke afnemers wordt gespeeld. Hij beschrijft, analyseert en concludeert met een fijne penvoering en op een verrassend toegankelijke wijze.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

interview
Gerco Rietveld: ‘De aorta is bij veel bedrijven onnodig dichtgeslibd’
Ronald Buitenhuis 26 juni 2013 Gerco Rietveld, de auteur van Inkoop – een nieuw paradigma (dat in 2010 met de titel ‘Managementboek van het Jaar’ de Rode Hoed verliet) komt met een nieuw boek: Wat bezielt mijn klant!? Een boek over de strijd tussen inkoop en verkoop, de bloedrode oceaan waar veel slachtoffers vallen, over de wurggreep van inkopers, en hoe je uit die wurggreep kunt ontsnappen. ‘Hef inkoop- en verkoopafdelingen gewoon op. Ze zorgen alleen maar voor ruis op de lijn.

Over Gerco Rietveld

Gerco Rietveld was oprichter en directeur van het eerste inkoopadviesbureau in Nederland. Nu heeft hij zijn eigen adviespraktijk en is hij adviseur van de directie van Menzis. Eerder had Rietveld bancaire functies bij NMB Bank, gaf hij leiding aan het Concern Inkoopbedrijf van ING Groep en en werkte hij als adviseur bij het advies- en onderzoeksbureau Significant.

Andere boeken door Gerco Rietveld

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat bezielt mijn klant!?