Intellectual Capital
Navigating in the new business landscape
Gebonden Engels 1998 9780333694794Samenvatting
Succesvolle ondernemingen leunen niet langer op traditionele productiefactoren om te kunnen overleven. De belangrijkste factoren om tegenwoordig succes te hebben, zijn kennis, relaties met klanten, leveranciers en de wijze waarop de onderneming zichzelf organiseert. Deze factoren zijn minder goed zichtbaar en laten zich moeilijker kwantificeren dan de bekende productiefactoren. In dit boek worden modellen, instrumenten en concepten aangereikt, waarmee de niet-tastbare kant van de onderneming zichtbaar wordt gemaakt. Stap voor stap wordt de lezer geholpen bij het ontwikkelen van een systeem om het intellectuele kapitaal in de onderneming te visualiseren, meten en managen.
Specificaties
Lezersrecensies
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan