

Kenneth Cukier is de data-journalist bij The Economist en belangrijk commentator op de ontwikkelingen op dit gebied.
Meer over de auteursFramers
Human Advantage in an Age of Technology and Turmoil
Paperback Engels 2021 1e druk 9780753554999Samenvatting
The power of mental models to make better decisions
We're always told that humans make bad decisions and that more data is better. But this is backwards: people are actually good at decisions because we use mental models and can envision new realities outside of data. Great outcomes don't depend so much on the final moment of choosing but on generating better alternatives to choose between. That's framing. It's a cognitive muscle we can strengthen to improve our lives, work and future -- to meet our moment of economic upheaval, social tensions and existential threats. Framers shows how.
Trefwoorden
framen mentale modellen kunstmatige intelligentie besluitvorming cognitieve diversiteit cognitieve vermogens herkaderen lenigheid van geest causaliteit artificiële intelligentie counterfactuals innovatie probleemoplossing toekomst perspectief creativiteit pluralisme denkpatronen computerwetenschap besliskunde cognitieve psychologie beperkingen leren persoonlijke effectiviteit filosofie waakzaamheid technologie cognitieve wetenschappen big data brein strategisch denken organisatiekunde paradigmaverschuiving adaptatie persoonlijke ontwikkeling digitale transformatie maatschappij samenwerken adaptief vermogen duurzaamheid disruptie mentale flexibiliteit menselijke voorsprong economie ethiek onderwijs strategie probleem oplossen diversiteit bedrijfsstrategie teams wereldbeeld complexiteit leiderschap interpretatie culturele verschillen bewustzijn digitalisering kritisch denken narratieven metacognitie groepsdenken metaperspectief verbeeldingskracht wetenschap menselijke natuur communicatie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Over Viktor Mayer-Schönberger
Over Francis De Véricourt
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan