Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 31% korting

The Long Tail

Why the Future of Business Is Selling Less of More

Paperback Engels 2008 1e druk 9781401309664
Voormalig top 100Totaal 21 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen
29,83
13,95
VOORDEEL - 31% korting

Samenvatting

Internet verandert onze businessmodellen. De onbeperkte ruimte en de onafhankelijkheid van tijd en plaats zorgen ervoor dat het aanbod op het web ongekend rijk is. Vanwege de goede doorzoekbaarheid is het aanbod ook nog eens voor iedereen beschikbaar. Dit enorme aanbod creëert zijn eigen vraag en maakt 'voor elk wat wils' een realiteit. Al die niches bestonden al, maar met de komst van internet zijn de kosten om ze te bereiken gedaald en dat maakt ze tot een economische kracht.

Waar bijvoorbeeld in een traditionele boekhandel met 50.000 titels altijd wordt gefocust op de top-20% die 80% van de omzet genereert, blijkt online een andere regel te gelden. Bij het alsmaar uitbreiden van het aanbod, tot bijvoorbeeld 200.000 (of 400.000) titels blijkt dat van 98% van de titels, elk kwartaal minimaal een exemplaar wordt verkocht. Kleine aantallen weliswaar, maar van een hele grote hoeveelheid producten, waardoor het gezamenlijk om een enorme omzet gaat. De verkoopcurve die dit oplevert noemen we 'The Long Tail'.

In 2004 werd het eerste artikel over 'The Long Tail' gepubliceerd in Wired, het grootste tijdschrift over nieuwe media in de Verenigde Staten. Het werd het meest geciteerde artikel van het blad ooit. Alle reacties leidden tot verder onderzoek en uiteindelijk tot dit boek. Gebaseerd op de ervaringen bij onder andere Google, LEGO, Amazon, iTunes, eBay en Wikipedia beschrijft Chris Anderson de belangrijkste krachten die ten grondslag liggen aan 'The Long Tail': de democratisering van productie, van distributie en van communicatie als gevolg van de opkomst van internet en andere nieuwe media. En ook hoe we hierop in kunnen spelen met behulp van de 9 regels voor het creëren van een succesvolle LongTail-markt.

Specificaties

ISBN13:9781401309664
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:268
Uitgever:Hyperion
Druk:1
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (2)

nieuws
The long tail: fabel of real business?
Ben Kuiken 2 februari 2009 Is The Long Tail, de economische theorie dat door de komst van internet er geld te verdienen valt in nichemarkten, een fabel? Volgens twee onderzoekers van de Britse auteursrechtenorganisatie MCPS-PRS wel. De bedenker van de theorie, Chris Anderson, verdedigt zich met hand en tand en krijgt gelijk van de webwinkels. Althans, een beetje.
nieuws
Nieuw! Gratis boeken
Ben Kuiken 5 december 2008 Chris Anderson, hoofdredacteur van Wired en auteur van het boek The Long Tail, legt momenteel de laatste hand aan zijn nieuwste boek: Free. Het zal, zo heeft hij aangekondigd, ook Gratis zijn. Maar hoe doet hij dat dan? En wat vindt zijn uitgever daarvan? Op verkenning naar de grenzen van het uitgeven.

Over Chris Anderson

Chris Anderson is hoofdredacteur van Wired, het grootste en meest toonaangevende nieuwemediablad met website van de Verenigde Staten. Eerder werkte hij in diverse redactiefuncties bij The Economist waar hij ook de eerste internetstrategie ontwikkelde en implementeerde.

Andere boeken door Chris Anderson

Inhoudsopgave

Acknowledgements
Introduction

1. The Long Tail
2. The Rise and Fall of the Hit
3. A Short History of the Long Tail
4. The Three Forces of the Long Tail
5. The New Producers
6. The New Markets
7. The New Tastemakers
8. Long Tail Economics
9. Short Head
10. The Paradise of Choice
11. Niche Culture
12. The Infinite Screen
13. Beyond Entertainment
14. Long Tail Rules

Coda: Tomorrow's Tail
Notes on Sources and Further Reading
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Long Tail