Lees verder
Jonah Berger is professor marketing aan de prestigieuze Wharton School aan de Universiteit van Pennsylvania en onderzoekt hoe de individuele besluitvorming en sociale dynamiek tussen mensen trends kunnen veroorzaken.
Meer over Jonah BergerBuzz - Hoe ideeën en producten van mond tot mond gaan
Waarom wordt iets viral? (of toch niet)
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789000312993Samenvatting
Waarom wordt over sommige producten meer gepraat dan over andere? Hoe creëert u een oorverdovende buzz? En waarom gaan sommige YouTube-video's razendsnel de wereld over?
Jonah Berger analyseert in BUZZ de sociale hypes en bestudeert hoe producten, ideeën en gedrag schijnbaar vanuit het niets aanslaan en door iedereen overgenomen worden. Hij onderzoekt hoe individuele beslissingen en sociale dynamiek (oftewel: sociale invloed) trends en groepsgedrag genereren. Jonah Berger onthult het geheim van bepaalde producten die meer mond-tot-mondreclame krijgen dan anderen en waarom bepaalde sites of filmpjes online 'viral gaan'.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jonah Berger
Inhoudsopgave
Sociaal wisselgeld
Triggers
Emotie
Zichtbaar
Praktische waarde
Verhalen
Nawoord
Dankwoord
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan