Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Communicatie en media Fanstrategie
Fanstrategie
Fanstrategie
Wil Michels Wil Michels verstaat als geen ander de kunst om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Hij is al jaren een grote fan van de fanstrategie. Meer over Wil Michels
Fanstrategie - Investeer in energie en persoonlijke aandacht Justin van Lopik 3 november 2020 Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie centraal. Een preview. Lees het volledige artikel
Wil Michels

Fanstrategie

Paperback Nederlands 2020 9789001738174
6 beoordelingen
Verkooppositie 108116 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Fan zijn is fan-tastisch

Een merk met veel fans is enorm krachtig. Het wil geen klanten maar fans die ambassadeur zijn voor het merk in hun eigen sociale netwerk. Social media zijn de multiplier voor de fanstrategie en daarom zijn fans extreem waardevol in de communicatie. Zij zijn topinfluencers.

Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal. Daarbij gaat het om bedrijven maar evenzeer over steden en non-profitorganisaties. We starten met de belangrijkste fans: de eigen medewerkers. De basisgedachte is dat interne fans externe fans maken en externe fans voor nieuwe fans zorgen.

Wil Michels verstaat als geen ander de kunst om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Hij is al jaren een grote fan van de fanstrategie. Wil Michels is auteur van Handboek Communicatie en Communicatiestrategie. Hij nam twee jaar de tijd om zijn favoriete strategie uit te werken: de Fanstrategie. Wil is directeur van zijn communicatiebureau en docent bij Fontys Hogescholen, NCOI, Van der Hilst en de Universiteit van Antwerpen. Voor professionals en teams verzorgt hij inspirerende workshops over communicatiestrategie. Hij staat voor dynamiek, fun en een frisse kijk op het vak.

Specificaties

ISBN13:9789001738174
Trefwoorden:klanten, influencers, fans
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:128
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:23-10-2020
Hoofdrubriek:Communicatie en media
Serie:Noordhoff Business

Expertrecensies (1)

Fanstrategie - 'Handzaam en kleurrijk'
Sjors van Leeuwen | 9 december 2020
Wie wil er geen fans? Een merk met veel fans is enorm krachtig want fans zijn dé ambassadeurs van jouw merk of organisatie. Maar let op: fans krijg je alleen als jouw medewerkers ook fan zijn, als het management erin gelooft en als je het strategisch aanpakt.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
6 stemmen
5
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Fanstrategie - Investeer in energie en persoonlijke aandacht
Wil Michels 3 november 2020 Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal. Een preview.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Wil Michels

Wil Michels verstaat als geen ander de kunst om complexe zaken eenvoudig uit te leggen. Hij is al jaren een grote fan van de fanstrategie. Wil Michels is auteur van Handboek Communicatie en Communicatiestrategie. Hij nam twee jaar de tijd om zijn favoriete strategie uit te werken: de Fanstrategie. Wil is directeur van zijn communicatiebureau en docent bij Fontys Hogescholen, NCOI, Van der Hilst en de Universiteit van Antwerpen. Voor professionals en teams verzorgt hij inspirerende workshops over communicatiestrategie. Hij staat voor dynamiek, fun en een frisse kijk op het vak.

Andere boeken door Wil Michels

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Eerst even dit 7

1 Focus op fans 10
Flow van de fanstrategie 11
Kracht van de fanstrategie 13
Waarde voor organisaties 15

2 Psychologie van de Fanstrategie 22
Waarom wordt iemand fan 23
Versterk de identificatie 2
Raak de emotie 28
Zeven principes van beïnvloeden 29

3 Power van het merk 36
DNA 37
Why 37
Purpose 39
Kernwaarden 40

4 Positionering 44
Positioneringsruit 45
Merk 47
Doelgroep 51
Concurrentie 52
Trends 54

5 Fanpiramide en Fankwadrant 56
Fanpiramide 57
Superfans 58
Fans 59
Volgers 60
Buitenstaanders 60
Fankwadrant 61
Fancirkel 66

6 Verlangens van fans 68
Customer journey 69
Empathy map 72
Painstorm 75
Liefdesbrief en uitmaakbrief 77

7 Roadmap interne fans 80
Stap 1 Bepaal het gemeenschappelijke vertrekpunt 83
Stap 2 Laad de kernwaarden 85
Stap 3 Versterk het engagement 86
Stap 4 Beleef de storytelling 95
Stap 5 Koester de interne fans 98

8 Roadmap externe fans 100
Stap 1 Kies positie 103
Stap 2 Leg connecties 104
Stap 3 Bepaal de communicatie 105
Stap 4 Bouw een community 107
Stap 5 Betrek de fans 109
Stap 6 Meet de resultaten 114

9 Content strategie 116
Content Circle 117
Stap 1 Bepaal de communicatiedoelen 119
Stap 2 Omschrijf de persona’s 120
Stap 3 Formuleer de kernboodschap en de thema’s 122
Stap 4 Kies de media 125
Stap 5 Maak een contentkalender 127
Stap 6 Stimuleer de interactie 128
Stap 7 Monitor de effecten 129

10 Denk groot, begin klein, start snel 132
Starten met de fanstrategie 133
Werken met de fanstrategie 134
Blijven doorgaan 135

Met alle dank aan 136
Literatuur 140
Register 142

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Cybersecurity voor Dummies
    Joseph Steinberg
    Cybersecurity voor Dummies
    € 32,99
  • Wat communiceren betekent
    Frank Regtvoort
    Wat communiceren betekent
    € 16,95
  • Het tweede machinetijdperk
    Erik Brynjolfsson
    Het tweede machinetijdperk
    € 24,99
  • Waardevol verkopen
    Misha Stoutenbeek
    Waardevol verkopen
    € 24,95
  • Computer Security: Principles and Practice, Global Edition
    William Stallings
    Computer Security: Principles and Practice, Global Edition
    € 73,29
  • Beyond brands
    Tom Van den Bergh
    Beyond brands
    € 29,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Fanstrategie

        Fanstrategie
        Wil Michels
        /