Prof. dr. Henk T. van der Molen is hoogleraar psychologie bij het Instituut voor Psychologie van de Erasmus Universiteit Rotterdam en bij de Faculteit Psychologie van de Open Universiteit Nederland.
Meer over Henk van der MolenKlinische psychologie
Theorieën en psychopathologie
Gebonden Nederlands 2015 3e druk 9789001846244Samenvatting
'Klinische psychologie' is een Nederlandstalig standaardwerk op het gebied van klinische psychologie. Het geeft je heldere informatie over het klinische veld, psychische stoornissen bij volwassenen, diagnostiek en behandelmethoden.
Waarom kiezen voor 'Klinische psychologie'?
- standaardwerk op het gebied van klinische psychologie;
- geheel aangepast aan de DSM-5;
- interactieve digitale toetsvragen en een begrippentrainer.
Het boek bestaat uit vier delen. De eerste twee delen laten je kennis maken met het vakgebied en de verschillende theoretische benaderingen. Deel 3 geeft je inzicht in classificatie en diagnostiek en Deel 4 geeft een uitgebreide toelichting bij de verschillende psychische stoornissen en behandelmethoden. Alle hoofdstukken zijn aangepast aan de meest recente theorieën en onderzoeksbevindingen en er is veel aandacht voor de toepassing van de theorie in de praktijk.
De stoornissen worden besproken aan de hand van heldere casuïstiek. Telkens gevolgd door een beschrijving van de stoornis, de classificatie en diagnostiek. Ten slotte leer je welke behandelingsmogelijkheden toegepast kunnen worden en welke effecten je daarmee kunt realiseren.
Deze volledig geactualiseerde derde editie van 'Klinische psychologie' is een stuk minder omvangrijk dan de vorige editie. Ook is er meer aandacht voor de toepassing van de theorie in de dagelijkse praktijk, voor diagnostiek en behandelmethoden. Deze editie is hierdoor zeer geschikt voor zowel het wetenschappelijk als het hoger onderwijs.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan