

Als zelfstandig professional geeft Suzanne de Bakker lezingen en masterclasses over contentmarketing en merkloyaliteit.
Meer over Suzanne de BakkerContentmarketing
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789001877569Samenvatting
Mensen zijn steeds beter in staat om online informatie te filteren; zij negeren en omzeilen marketing daardoor makkelijker. Tegelijkertijd is er veel behoefte aan relevante kennis en starten er steeds meer koopprocessen bij Google. Dit betekent dat er een omslag in het marketingdenken nodig is: marketing moet mensen niet langer onderbreken bij de internetactiviteiten, maar er zijn op het moment dat ze er behoefte aan hebben.
Het nieuwe boek 'Contentmarketing' legt je alles uit over deze belangrijke marketingvorm. Waarom kiezen voor 'Contentmarketing'?
- Complete, heldere beschrijving van contentmarketing;
- zeer toegankelijk geschreven;
- praktijkgericht, met veel voorbeelden uit het werkveld.
'Contentmarketing' bespreekt uitgebreid en helder wat contentmarketing inhoudt. De ontwikkelingen in de markten, bijvoorbeeld de steeds groter wordende rol van social media, en de gevolgen daarvan voor marketing worden daarbij meegenomen. Ook licht het boek toe hoe en wanneer je deze marketingmethode het beste kan toepassen.
De focus ligt daarbij op online, maar ook offline komt aan de orde. Het strategische startpunt van het boek is het Content Marketing Framework, waar de contentproductie en -distributie uit voortvloeien. De theorie wordt aangevuld met relevante opdrachten en herkenbare praktijkcases uit bijvoorbeeld Business-to-Business-organisaties en het midden- en kleinbedrijf.
Met de code in je nieuwe studieboek heb je twee jaar lang gratis toegang tot het online materiaal bij het boek. Je vindt hier extra oefenvragen, opdrachten en handige weblinks. De toegangscode in het boek is persoonsgebonden en eenmalig te gebruiken.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
DEEL 1 Contentmarketing: introductie
1 Inleiding op content marketing
2 Populariteit van content marketing
3 Redenen om met contentmarketing aan de slag te gaan
4 Weerstand-neutraliserende overtuigingstechnieken via contentmarketing
DEEL 2 Content: productie en distributie
5 Introductie op content
6 Merk-gegenereerde content en gebruiker-gegenereerde content
7 Productie- en distributievormen bij content
8 Belangrijkste contentmarketingkanalen
9 Behoeften van de doelgroep
10 Organisatiedoelstellingen
11 Productie en distributie van content
12 Interne organisatie van contentmarketing
13 Effectieve content
Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan